tisdag 25 november 2008

Utökning av familjen?

Idag har det inte hänt så väldigt mycket med huset. Vi har ätit vofflor hos mamma o pappa som lunch. Varit till stan och shoppat lite och köpt saker till renoveringen. Köpte en sittpuff till hallen, i svart skinn. Svår att få tag på sånna där. Tur att de hade lyckats fått hem 1 nu ialf som vi kunde köpa ;) Kommer bli perfekt! Köpte även lysknappar som Älsklingen nu har satt upp, blev great. Det var utanpå liggande uttag och lysknappar i hela huset och så var det lysknappar överallt!Så vi har dragit om massa och vi ska sätta dimrar till spotlightsen men sen blir det vanliga till vissa andra lampor. Och nu sitter de vanliga uppe, great! Fick erbjudande från Ikea family nu att det var 20% på alla julbelysning, hurra!Jag som har hittat stjärnor där som jag vill ha i vardagsrummet, tyckte dock att det blev lite dyrt eftersom varje kostar 199 och jag vill ha 4!haha. Men nu är det ju rea så då får man shoppa ;) Vi måste åka upp till S-vall någon dag nu snart och handla lite saker till renoveringen. Kanske imorn eller på Torsdag? Längtar tills vi får åka och hämta vårat kök. Yihooo. och tills tapetseringen är klart, och golvet ligger på plats.. och spotlightsen är på plats. Så vi kan börja med sovrummet så jag får sätta upp min stjärnhimmel!!!åh, längtar, har viljat ha en sån så länge och nu har jag ju köpt en som ligger här och väntar ;) Just ja, vi funderar på att utöka våran lilla familj. Funderar på en medlem ur Ninja Turtles;) Eller en skalman. Har viljat ha en kakkadua, har haft fåglar och papegojor nästan hela mitt liv, men de skräpar så otroligt mycket...och så kostar de oxå. och tar stor plats.. Nu har vi funderat länge på en skalman...men då vi varit trångbodda och flyttat och så har det inte kännts som läge. Men nu är det kanske dax att börja leta? Lillan vill ha en kompis ;) Vi skyller på det ;)Haha! Nä nu ska jag glutta lite på 2½ män(som för övrigt är GRYMT bra, spec ungen!) innan jag går till kojs. Får se om älsklingen kan slita sig ifrån verktygen, haha ;) XoXo

Inga kommentarer: