lördag 29 november 2008

Vilken heldag!

Ja idag har dagen susat förbi vill jag lova. Klev upp rätt tidigt, fixa iordning mig lite snabbt. Ikea lastbilen ringde och skulle komma med bänkskivorna. Men vi har två olika ordrar bänkskivor pga att vi köpte "ben" eller "kanter" eller hur man ska förklara, till köksön, och de köpte vi i den smalare strlken. Eftersom vi köpt en jättegrov bänkskiva. I varjefall så kom bara den ena orden... Bänkskivorna var försenade men ska komma nästa fredag. Gör inte oss så mkt, nästan bra igentligen så de slipper vara ivägen! Vi har ju a lot to do innan vi ska montera köket så de blir nog bra att de kommer på Fredag. Jag och Lillan lämnade A hemma och drog iväg till Ström, för att lämna in nycklarna. Till Stocka och hämtade post. Åkte på affärn och handlade lite, där träffa jag Mamma, Moster och söta Ellen. De skulle åka på Outlet"Pierre o co" så jag hakade på dit. Dit kom även Jeppe&Broder. Hittade inte så mkt där, men ett par stickade grå långa knästrumpor köpte jag. Har villjat haft sånna länge, snyggt till leggings lixom när man tar av sig stövlarna när man e inne. Är ju så fult annars med leggings och vanliga strumpor :P Vidare hämtade jag och mamma upp grabbarna, A och Gurkan(som var och hjälpte A med renovering) och vi åkte upp på Pizzan och käkade. Därefter bar det av hem och svischa om kläder. Till arbetskläder alltså. Har hunnit med så mycket idag med renoveringen, så inte så långt kvar nu innan vi kan börja måla takena och tapetsera ;) Nice! Har druckit lite vin och cider ikväll, det är så tråkigt att vara hemma o renovera hela tiden, och idag är det ju faktiskt fredag så, Ja jag kände att jag var värd det ;) Renoveringen blev ju lite roligare ialf, haha! Har även vräkt i oss chirre o dirre och massa godis =) och JULMUST så klart. Man kan inte motstå VASA Special. Är ju så grymt god, är helt frälst! Nä nu har vi städat ihop och grabbarna har gjort kväll. Jag ska kila in i duschen och sen blir det sängen för hela slanten. Imorn väntar en ny, lång och hård dag med massa saker att göra! Hoppas ni har en trevlig helg ;)

Inga kommentarer: