fredag 9 januari 2009

Oj!

Trodde inte att de va så många som läste min blogg..? Kanske dax att skärpa till dig med lite bilder och fler inlägg då!Pinsamt dålig bloggare har jag varit nu..hm.. skyller på mkt att göra ;) Idag har A och Johan varit iväg och checkat skotrar. Jag,Jennie,Lucas och Bamse(deras hund) har varit här hemma och ute på prommis. Mysigt. Blev tacos till käk, smarrigt. Mamma kom oxå hit och åt med oss :) Nu är både Lillan och Dabben här hemma...Dabben ville stanna kvar å mysa lite. Så de har ätit massa skinka, varit ute på baksidan och busat. Vi har donat iordning med solariet.. Shit vilket bra solarie alltså. Är exakt lika som de har på salong, himlen åker ner automatiskt så man måste inte dra ner den lixom. Rörena är nya och vi fick en hel uppsättning nya rör till. Perfekt! Så nu blir det solning ikväll=) Yihooo, har inte solat någonting alls på hela hösten och vintern. Nu är det Let´s dance för hela(läs halva) slanten. ;) Måste ju titta på Bella " Blondinbella " =) Nä återgå till tv:n va de nu.. Just ja, funderar på att börja med points. Är det någon som har info, recept eller pointstabeller så får ni gärna skicka till mig;)

7 kommentarer:

Anonym sa...

hehe ja man vill juh ha lite att pyssla med :)
får man fråga hur mkt ni betalar i månaden totalt på alla lån och bokostnaden? enligt bankens beräkningar skulle vårat bli 8000 kronor... men att vi lätt skulle få ner kostnaden till 6000-7000 beroende på hur mkt man slösar med elen.
nej det är bara vi som är intresserade av huset nu :) så det känns bra iaf

Sofia Jonsson sa...

Ja jag kan ju säga som så att jag har varit utan hästar i ca 5 år nu (haft egna i 8 år innan uppehållet) och det är nog det bästa jag gjort att ta upp ridningen igen! Men herregud vad mycket man tappat :) Jag började ta dressyrlektioner bums, har ju glömt allt känns det som. :) Vad har du pysslat med för sorts ridning då, dressyr, hopp kanske?

Sofia Jonsson sa...

Ja, det är ju ganska dyrt, men jag har himla tur för mina föräldrar har en hälsingegård med stall på 5 boxar och eget hö och allting så den kostnaden slipper ju jag. Och just nu har jag ingen "egen", vi är fyra systrar som delar på 3. Helt perfekt, rider typ 3 gånger i veckan. :) Aha, men har du ridit på tunalid då? För jag vet inte om jag känner igen dej, jag har alltid hållt till på Östanbräck. :) Hoppning har det varit för min del, nu är det mer dressyr tror jag. Vi har en unghäst som jag ska tävla, men vi satt upp på henne för första gången nu i veckan så det kan nog dröja ett tag. ;)

Anonym sa...

Så lite så, hoppas det ska gå bra att bak! :) Dom är faktiskt enkla att göra, dock inga stora ;)

Vad roligt att du gillar min blogg :D jag gillar din blogg med, vill se mer bilder dock ;) så nyfiken på hur ni fått det där hemma! :) Kram kram

Anonym sa...

aha okej det var inte så dyrt :) ja hoppas vi får ner lite i priset vi med och att månadskostnaden blir billigare :) vi tror att vi kan pruta iaf 65 000 eller åtminstonde hoppas jag :D

Anonym sa...

hehe ja vi räknar på att hamna någonstans där vi med :) men man vet juh aldrig, lika bra att försöka jobba så mkt som möjligt på så många ställen som möjligt så man har pengar :P hehe

ja om vi lånar på swedbank ligger räntorna på 4 och 6 så ja vet inte om det är bra eller dåligt haha! det är väl inte de lägsta antar jag men vi ska se på handelsbanken med :) vart tog ni lån? och vad är era ränta på? =)

Anonym sa...

hehe oj vilken skillnad. swedbank har som sagt 4-6 procent. men men :) märks hehe

åh ja ha en trevlig kväll :)