tisdag 17 februari 2009

Ny Vecka-nya möjligheter

Måndagen bestod av massa måste ärenden. Trist men skönt när det är klart!Ha! Blev en tidigt morgon och vi var så klart in till stan för att uträtta massa saker, hämta papper, kompiera,skicka papper and so on :P Hann även med att höra om datan på PH, köpa gardiner till vardagsrummet, behövs ju många dit då det är fyra fönster fast två sitter ihop, så vi säger tre fönster då, haha! Väl hemma lagade vi käk, ris och korvstroganoff GOTT! Bakade även en knäckepajj till efterrätt, mmmmm! Serverades med vaniljvisp of course! Fick främmande så det passade ju perfekt ;) Tisdagen började ju sådär. Strax efter jag hade vaknat så ringde Pappa. Farmor är dålig så vi skulle åka dit. Japp sakt och gjort. Pappa åkte i förväg. Och jag slängde på mig lite kläder och i med lite frukost. Hämtade upp Mamma så drog vi iväg. Där var det många folk! Va två bröder, faster med karl, syster,jag, mamma o pappa. Trevligt att träffa alla, men jobbigt att se Farmor lida så. Usch, hemskt! Så hela dagen idag tillbringades där, nyss hemkommen. Jobbigt. Älsklingen har varit duktig och jobbat med golvvärmen idag och gör det iofs fortfarande. Jag smet undan;) Har även Dabben här eftersom mamma o pappa är kvar hos farmor. De va väl lite om veckans början. Just ja, idag beställdes en ny dator till mig!HURRA! Den kommer om max 2 dagar:D Jippi, längtar!=) Nä nu ska jag återgå till att "jobba"=)

1 kommentar:

Therese Wennström sa...

Hej :) Vad roligt att du gillar den, måste ju betyda att jag inte bara skriver massa strunt, haha. Vi har köpt vårat larm på "Lås & Larm" i hudik. kostade typ 6500kr (men det är utan brandlarmet) och det är min sambo som installerat det själv. Inte världens lättaste med han fixade det iallafall:) Vi har det inte kopplat till någon firma (typ securitas) utan går larmet så ringer det upp oss på mobilerna och hemma hos grannen. Det funkar tokbra och man har som en liten bricka på sin nyckelknippa som man bara visar upp på displayen hemma när man ska in eller ut. Sen har vi kopplat så att vi kan välja vilka delar av huset och garaget vi vill ha larmat oxå, eller om vi vill larma allting då vi åker bort. Nu har vi ju även kopplat brandlarm till inbrottslarmet, så skulle det börja brinna ute i garaget eller nere så piper det även här uppe och är vi inte hemma så ringer det upp oss. Nu blev det ganske mycket text och det är inte säkert att du kommer fatta nått men hoppas du förstår litegrann iallafall :)