lördag 28 februari 2009

Shoppingdag

Vaknade ganska tidigt imorse och bestämde oss för en dag i sundsvall. Käkade lång och stor frukost, gjorde oss iordning. Började färden med att lämna Lillan hos Dabben så hon fick vara där och leka. Åkte upp mot sundsvall och väl där började dagen på Mio. Kollade in lite möbler och så. Vidare på Bauhause, kollade in lite lampor samt köpte nån borr.. Cupolen, Boom och Unika hem fick sig besök. Därefter blev det Birsta City, en låååång lunch och fika pause på Wayne´s. Mysigt! Massa prat och mys!;) När vi hade laddat batterierna blev det lite shopping. Älsklingen shoppade en skjorta(t-shirt skjorta) vit och rosa rutig typ, skitsnygg, från MQ. Jag shoppade två linnen på BikBok. Skulle även shoppa lite nya leggings på Gina, men va helt slut,tyvärr. Älskar ialf mina nyaste jeansleggings;) Har ju köpt ett par grå/svarta förr, men nu har jag även ett par typ mörkblå.Great! Tror inte de blev så mkt mer shoppat där utan vi pallrade oss vidare till IKEA. Där vi vandrade i lugn och ro och planerade, drömde och prata om hur vi vill göra med allt. haha. Mysigt! Shoppade lite saker till köket, ett till tallriksset(har ett i svart, men ville även ha ett i vitt, snyggt om man kan blanda svartoch vitt lixom då vi tänk ha svarta stolar och vitt bord:) ), shoppade en dyr tekanna som håller värmen och som det är press i, skit snygg, men som sagt var den ju lite dyr...så nu är de bara å dricka massa te, haha! Shoppade fler "halkskydd" som man har i kökskåpen, vispskålar,doftljus, hm kommer inte på vad vi handla nu...men blev en hel del saker ialf. Tog låååång tid igenom barnavdelningen haha, läääängtar tills vi ska få inreda ett barnrum. Vet exakt hur det ska vara! åh, så fint!=) Älskar Mammut-serien på IKEA=) Men finns ju även mkt fint på Mio, hm. Haha,, ja än är det ju ett tag kvar!:P På vägen hem stannade vi på Max för middag, GOTT. Satt där rätt länge och åt och pratade, myspys. Åkte hemåt, med stopp hos mamma o pappa. Kom inte dit förrens vid 22. Och kom hem för en stund sedan. Går ju inte att titta in hos dem en snabbis precis:P Nä nu ska jag packa upp all shopping, roligt! sen mysa och sova med Älsklingarna mina!

3 kommentarer:

Malin Desireé sa...

Jag tycker ni är så mysiga ihop :) Ni gör så mkt trevligt tillsammans. Visst kan du få recept på matmuffinsen, men jag gjord elite som jag ville själv med dem oxå :) Tycker oxå det ä'r mysigt att kolla in på barnavdelningarna, längtar med tills jag får inreda ett barnrum. jag älskar inredning och allt vad det innebär! =) Vilken trevlig dag ni verkade ha iaf. Vi har nyss varit med lillasyster Lovisa, på BiteLine och ätit tacobuffé, grymt mätt blev vi. Åt ju så mkt. Blir så när det är buffé =) Kraam

Malin Desireé sa...

4 dl vetemjöl. (jag tog hälften grahamsmjöl).
2 dl havregryn
2 tsk bakpulver
1 tsk havssalt (jag hade tyvärr inget hemma, tog vanligt salt)
1/2 tsk grovmalen svartpeppar
2 ägg
2 dl mjölk
4-6 msk hackad gräslök, färsk eller frusen.
Riven ost, (ovanpå)

Står att man kan ha i, 125-150 g Boursinost, men jag hade inget hemma och tog därför bara lite räkor och fetaost :) (Eller annan färskost, gärna med lök eller örtsmak.)

Man ska först vispa ägget pösigt, och blanda torr varorna för sig. sedan de andra i det vispade äggen och sedan allt tillsammans :)

Malin Desireé sa...

Tack för att du tycke rjag passar i glasögonen. jag har alltid haft svårt för att testa glasögon. Tycke rjag inte passar i dem. Så måste bara försöka vänja mig. Dolce & Gabbana är det