måndag 26 oktober 2009

Today

Idag har jag återigen städat. Dammat, torkat, plockat undan, i och ur dismaskinen, dammsugit,skurat o städat badrummena. Just ja, jag har lagat en hel hög med matlådor oxå. Tror det blev 8 st:P Blev chiliconcarne med ris. Tortellini med ostsmak och till det gjorde jag en skinksås med grädde,hpsås o chilisås o lite kryddor:P Till alla lådor gjorde jag kokta grönsaker, ärtor,majs o minimorötter :P Jag äter ju ingen mat just nu, så perfekt att sno ihop några högar med matlådor till min Älskling. Stackars honom som alltid får äta äckliga matlådor nu, både till lunch och middag :/ Men men..så får det vara nu ett tag:P Var klar i duschen lagomt tills A kom hem. Då käka han o hoppa in i duschen medan jag satte på facet och lite kläder. Sen drog vi till hudik. JP var först ut på listan. Å fy tusan vad folk det var där! Huga:P Vi var där i typ 1½ timme innan vi var klara...hm. Hoppas att det blir bra nu! Blev dock en bra bit dyrare än vad vi hade tänkt... fanns ju inget annat som vi ville ha..så vad gör man...? Den ena tapeten vi ska ha var ganska billig 289kr rullen. Medans den dyra hamna på 665 tror ja de va... Men sen äre ju 25% rabatt på de så lite billigare blev de ju... Men vi hade inte tänkt köpt för mer än typ 300 kr rullen:P Aja. Nu hoppas jag bara att det blir bra! Är ju en bra stund kvar till tapetseringen i sovrummet är i gång. Först ska vi dra om el där. Sen såga ur golvet som ligger där, sen in med golvvärme, å måla taket. Sen är det tapetsering! Har valt fondtapet till "gymmet" oxå, där ska vi ju måla vitt på 3 väggar o ha tapet på 1 vägg. Men den är inte från Jp. Ja efter de så va vi på dollars. Handla massa städsaker där o sen åkte vi ner på stan igen. Parkerade bilen vid Åhlens o sen gick vi ut på prommis. Matade fåglarna vid lillfjärn o sen gick vi ungefär 50 minuter runt i stan. Mysigt, trots att det regna! Nu har vi tittat på färjan o nu är det dax för sängen! Imorn blir det till o fortsätta riva tapet o börja slipa o spackla i "gymmet". Sov gott!

Inga kommentarer: