onsdag 2 december 2009

Lyxigt mitt i veckan

Ja idag blev det lite vardagslyx. Blev käk på medelhavskällarn med mamma o pappa. Mums så gott. Sen blev de handling på ica maxi. Lillan fick lite leksaker oxå, en ny kotte(eller en till kanske man ska säga, så vi har en på reserv,de e ju hennes bästaste snuss kompis) sen fick hon en pipande gris av mamma o pappa. Men dessvärre har vi problem med pannan. Tyckte det var kallt här i morse. Och tydligen så har elpatronen gått sönder,så den orkar bara jobba till en viss temperatur. Hm, störigt! Vi har då eldat med ved oxå idag. Vi orkade inte fixa iordning pelletsen, men vi har ju en stor säck sån,som vi inte vet vad vi ska göra med... :P I helgen blir det till att få igång luft-vatten systemet. Det är ett väldigt stort system, som var tänkt till en hyreshusfastighet. Så det är lite trix och funderingar hur man bäst kopplar in den. Och så passade vi på att göra om lite i pannrummet. Tror A och hans boss ska sitta o titta o fundera ut hur det hela ska kopplas ihop bäst. Får väl se vilken värme vi kör med nu då, har ju några alternativ ialf. Men så att säga är det ganska kallt här hemma...vi som brukar ha 25+. Golven brukar ibland vara 40grader ;) Skönt:) Vädrar hellre om de blir för varmt,skönt med varma golv och fräscht o nyvädrat :) Kanske inte så väldigt väldigt ekonomiskt kanske.. Aja, så nu tycker jag att de e kallt här hemma. Man måste ha strumpor(vilket jag hatar) Man måste ha långtröja(vilket jag oxå hatar att ha hemma) Och man måste frysa lite... Hoppas det ordnar sig snart! Snart dax för Greys o mys i soffan! Trevlig lill´lörda ;)

1 kommentar:

LinnaLi sa...

Jag har gärna kyligt inne så jag kan krypa ner under filten. Men jag är så varm av mig så jag tycker det är varmt med 22 grader inne =)

Trevlig kväll =)