tisdag 9 februari 2010

Helgens update

Älsklingen kom hem sent i torsdagskväll, tror klockan hade passerat 24. På fredag fick han vara hemma eftersom det var mkt takskottning kvar. Han och Gurkan fick skotta på hustaket(som jag o Gurkan börjat med dagen innan, i några timmar...men det tooooog tid) De var ute nästan hela dagen och jag gjorde en storstädning här hemma. Vilket behövdes efter en vecka fylld av skottning hit och skottning dit:P Det blev duschen,på med fejjan,kläder och så. Anna o Simon hämta upp oss för färd mot sundsvall. Lillan fick vara hos "Mommen,Moffen o Dabben". Väl framme i Sundsvall gick vi på Jop´s och käkade. Super gott! Oxfilé blev det såklart med pommes,bea o rödvinssky. Supersuper! Blev två glas vitt, :) Grabbarna drack öl och nån kaffedrink. Efter maten blev det bio, Avatar. Varma chips(sour creme) var ju givet! Förstår inte varför de inte finns i hudik? Värdo! Tur att vi mest kollar bio i sundsvall haha ;) Hade kanske för höga förväntningar av filmen, eftersom allt o alla sagt att den är sååååå bra. Visst var den bra, men inte den bästa film man har sett. Inte som jag har sett ialf. Skulle nog va coolt att se den i 3d oxå. Var inte hemma förrens sent, då filmen slutade strax innan 24. Lillan fick sova hos Dabben och vi var inte i säng förrens efter 2 nångång.. Lördag blev en sov/mys morron. En god frukost och sedan kom mamma o pappa hit å fika lite. Och lämnade Lillan. Sen fick vi mer främmande av A´s småsyskon J o V, Hasse o Marina. Trevligt. Vi fikade lite. Efter det skyndade vi in till Hudik. Käkade med Svärfar, Karina, Mattias o Fredrik på Amandas, Gott som alltid! Sen åkte grabbarna o tvättade bilen. Medans vi andra åkte hem till svärfar/K på kaffe o kollade hockey. När vi kom hem senare på kvällen, blev det Spiderman 2. Gillar den ;) Sen blev det lite wii innan sängen tror jag.. Söndag bestod av soffmys. Eller jag kollade på en film medans A skottade det sista. :P Sen kollade vi film tillsammans, var till mamam o pappa en sväng och sådär. Vi kollade på spiderman 3 innan sängen. Nu vill jag ju se 4an ;) Måndag åkte A iväg till sthlm igen :( Suck. Konstigt hur endast 1 vecka(4 dagar) kan bli till flera veckor...hm! Trist ialf. jag gillar inte alls att vara gräsänka. Idag snöar det igen, klart de kommer komma mer snö innan det är dax för vår:P Jag menar, det är ju bara början på Februari. Vårvädre(solen) har ju börjat kommit, men ändå så snöar det nog några fler gånger innan vintern är slut:P Jag är nöjd bara det inte blir snökaos på ½ meter snö eller mer! Vad händer för er på Alla hjärtans dag?

1 kommentar:

Malin Viklund sa...

Hej gumman :D Jag är hos helena, min kompis i Hudik ;D Har min klocka på mig just n och jag älskar den!! :D Hoppas allt är fint med dig! puss