söndag 18 april 2010

Avgränsning

Just ja! Jag vill ha tips! Vi ska avgränsa gräsmattan mellan oss och grannen. Det är helt öppet där nu, så det ska vi ändra på... Men hur?? Staket av något slag, men jag har funderat hit och dit. Trä är ju ganska trist egentligen. Väldigt vanligt. Och man måste måla om var o vartannat år för att de ska va fint. Först skrapa o måla. Nej, det är inte lockande! Ett grönt stängsel skulle väl kunna funka, men vill inte ha så högt och de flesta sånna jag hittar är runt 80-1 meter. Har hittat ganska snygga betongstaket, men hur håller de med färg o hur lång livslängd innan de är superfula? Fastbandhage har oxå varit på tal, kanske funkar? Kanske ska köra på något lite naturligt, som man inte behöver dona med sedan varje år. Som man inte behöver måla eller fixa med så mkt, utan som bara är snyggt? Har även funderat lite på någon stenmur, typ natursten eller nå? GE MIG TIPS OCH IDEÈR!!!! I need it!

1 kommentar:

Maria W sa...

Tror jag röstar på stenmur,i natur sten,det är snyggt,och sköter sig själv.
Sedan finns det lite trevliga växter oxå som trivs på stenmur,så blir det lite extra "lyx" :P

Det är riktigt läskigt med vulkanen :S
Samtidigt som man vill sätta sig in i saker och veta hur det ligger till så vill man inte veta,skrämmande iallafall.

Hoppas allt är bra Kram