onsdag 5 maj 2010

Staket

Vet att jag snackade om staket förut oxå, men nu är det nära bygge vill jag lova! Så jobbigt att lixom "dela" tomt med ena grannen. Så svårt att hålla hunden ifrån hennes tomt, då det är helt öppet, ingen häck,ingen gräns alls finns det. Och så har hon katt :P Våran hund gillar mest att jaga dom :P Känns som om man är lite begränsad att vara ute på baksidan nu, så vi är mest på framsidan... Ialf så har vi kollat lite olika förslag. Ett "vanligt staket" tycker jag känns tråkigt och skulle kosta oss runt 5.000-6.000. Sen ska det målas och skötas... nja. Är nästan 60 meter vi ska ha staket på, så det är ganska långt! Har funderat på en gärdsgård : Typ som denna... Eller en stenmur. Denna modell är supersnygg tycker jag, men mkt jobb... Denna är oxå snygg, men svårt att hitta stenar till? Antar att man läre köpa dom? Det blir typ en sån här om vi ska ha stenmur, sk Kallmur. Dessa stenar va ju snygga, oxå en kallmur. Detta är en kallmur med växter på. Läckert! Typ såhär kommer våran se ut, om vi ska ha stenmur. Det lutar åt antingen stenmur(kallmur) eller gärdsgård. Då detta är typ "gratis" då det finns på A´s familjs mark. Kostar väl lite bränsle o hämta och en del tid och arbetskraft :P Båda två är ju ganska underhållsfria, alltså visst att de måste justeras och så varje år, men de kräver inge stora saker som att måla. Är lite roligare/ovanligare än ett "vanligt" staket. Och så kostar de oss inte så mkt. Tycker de känns onödigt att lägga pengar på ett staket, då det lixom blir gammalt o fult fort.. Aja, nu dax för prommis! Sen blev de visst middag hos mamma o pappa :)

1 kommentar:

LinnaLi sa...

Vilken ormvänlig mur ni tänker skaffa då kanske :P

Gärdsgårdar är rätt dyra om jag inte missminner mig, så ni har ju tur om ni får som gratis!

Men mycket jobb med båda tippar jag på, iaf att sätta upp stenmuren. Tror det är rätt jobbigt att sätta upp gärdsgården å. Men snyggt är det.

Gillar bäst den med växterna. Den är snygg!

//Linda