fredag 24 september 2010

To-do innan veckan!

Har en lång todo-lista att göra, eftersom värderingen kommer till veckan! Kanske inte så intressant för er att se, men för mig :) -Måla klart gästrummet. Det vita ska målas 1 gång till, det bruna likaså och alla garderober oxå. -Städa!! Med allt vad det innebär. Torka alla skåpsluckor,dammtorka överallt, göra rent fläkt, göra rent alla rostfria saker(jobbigast o svårast av allt tror jag i städning),hänga upp gardiner i "de nya" rummen, damsuga, skura. -städa iordning garderoben- KLART -Foga under köksön(där har vi kaklat lika som mellan bänken o skåpen på andra sidan, bara inte blivit av att vi fogat än:P) -Sätta upp belysning under köksön- KLART -Koppla in alla spottar! Alla är inte inkopplade än :P -Klippa gräsmattan + köra med röjjen där det behövs(dvs längs hela muren och vid alla träd) -Städa altanen!! Behövs verkligen... -Måla alla innerdörrar!(vi ska måla dem 1 gång till, då vi fick fel färg förra gången..hm) -Fixa klart allt med stjärnhimmeln i sovrummet- KLART -Upp med tvn i sovrummet o koppla "osynliga" kablar. - KLART Ja de var väl det jag kommer på. A har säkert en lika lång lista med saker som inte jag tänker på:P Kom dock på att de är lite småfix i tvättstugan oxå kvar.. Några passbitar och sånt.. Aja, tror jag ska röjja i garderoben nu så det är klart då A kommer hem. Sen blir det målning för min del efter att A har slipat garderoberna( i gästrummet) som vi har spacklat(var tapet på dem i mitten förr o de har vi spacklat över, svårt att förklara) Trevlig helg! Nu vet ni iaf vad vi gör i helgen....... :P

4 kommentarer:

Maria W sa...

Wow,ni har fullt upp ser jag :)
Men hör gärna av er om ni har någon tid över ;)

Kramiz

-=[Tobbe]=- sa...

Vem vet A kanske kommer hem med den till dig... i fredagsmys gåva :-)

Maria W sa...

Ja,det skulle vi :D
Säg till när ni har tid,vi kan för det mesta,bara W får sin gröt 20:00 varje kväll :P
Kram

Maria W sa...

Ja,det skulle vi :D
Säg till när ni har tid,vi kan för det mesta,bara W får sin gröt 20:00 varje kväll :P
Kram