tisdag 19 oktober 2010

sjukt

har suttit o tittat på massa plugg. Eller det gör jag ju då och då, men förra veckan satt jag o kikade extra mkt. Tycker det är skitsvårt att veta vad man ska plugga, jag har ingen aning om vad jag vill bli/jobba med ju :/ Eller aning har jag ju, en del olika :P efter många om och men, så kom jag fram till att mitt drömjobb vore att jobba med djur! Ångrar sååååååååååååå, att jag inte gick smådjur i ljusdal i gymnasiet! suck! Nu hittar jag bara veterinär(vilket jag inte vill bli) som har 20,0 i intag. Alltså mvg i alla ämnen och då ska man ha läst fysik b, matte d o så. Har ju läst allt utom fysik b, men har då inte mvg i alla ämnen, haha! Så hittade jag djursjukvårdare, som hör och häpna, har 19,22 i intagning!!! Det är ju helt sjukt. Ska man läsa till sjuksyrra så behöver man ju inte alls så mkt! Vad kan man annars läsa för djurutbildning? Har även tänkt ekonomi, lärare för grundskola, socionom. Sökte ju bara ändå till förra hösten och kom in, sökte lärare,ekonomi o socionom om jag inte minns fel. Men blev osäker vad jag ville göra. Nu lutar det mer åt ekonomi, så det har jag sökt nu till våren :P Får väl se hur det blir! Hittade faktiskt 2 djurutbildningar på 1 år var, man får lixom ingen yrkestitel, utan det är KY-utbildningar. En på Borgå folkakademi och en vid uddevalla, en vuxenutbildning vid Dingle naturbruksgymnasium. Hm. dock var det inte samam ansökningstid på dem som till högskolan.... 1 okt gick den ansökan ut. Undra om det är värt att gå den utb? Skulle ju vilka jobba typ på Arkens zoo ;) Eller helst Jennys hund o katt, men de e ju lixom i gävle :P Skulle vilja trimma hundar, klippa klor samt jobba i butiken o sköta om djuren.. Skulle vilja göra allt lixom ;) Skulle vilja öppna typ som jennys hund o katt. Där är det så mysigt! Finns ett fint rum för trim,bad,klipp osv. Ett café där både människor o djur kan fika. Finns tex stor o liten hundtallrik ;) Och en stoooooooor affär med ALLT! De har mkt till små hundar, som kläder,bäddar,koppel,halsband osv. Brukar ju vara svårt att hitta sånt annars... Man brukar ju få beställa från internet lixom. Aja, nog gaggat :P Time to do massa saker!

1 kommentar:

Maria W sa...

Du kan ju starta en sån butik oxå kan du anställa mig ;) hihi skulle vilja göra något nytt :)

Kram