tisdag 22 mars 2011

Osäker

Ju fler folk man pratar med desto osäkrare blir man. Pratade med en tjej som gjort praktik på ul som sa att de inte ser kön så bra.
Den där lilla snoppen, kan lika gärna vara navelsträngen.
Många som säger så.
Vi ville ju ha reda på könet så man kan planera lite mer å bättre. Köpa saker så det passar den som bor där inne.
Men nu känner man ju sig ändå osäker. Man springer ju inte direkt å handlar pojksaker.
Tycker de finns så lite könsneutrala saker. Eller de finns väl lite, men bara fula saker i stort sett. Trist.
Jag tror ju ändå på en tjej jag :p pga att jag har mest tjej- symtom. Men mkt påhitt säkert kring sånt med ;)
Men iaf, ska man våga lita på att det är en kille?
Vet att vissa gör ett till ul i sthlm, finns ju bl.a. 3D ul där. Vore ju coolt. Men är de värt å åka å göra? Lr kan man lita på det här?
Nu låter de väl säkert som att de e jätteviktigt vad de är för kön. Men så är det inte!
Utan ul i Sthlm har vi pratat om länge, just för att de skulle vara roligt att få se bebis en gång till lixom.
Men sen när vi bestämt att ta reda på kön så vill man ju ändå veta det lixom. Jag är ju planerings freak så måste ju planera rätt saker haha!
Här är det som gäller till frukost nu. Äter typ samma 3 dagar Max, sen lessnar jag å kräks på det å måste ha nåt annat. Skit svårt å jobbigt! Äta måste jag ju, för hungrig är jag :p
Iaf fil, bananer å kalaspuffar!
Å juice såklart. De klarar jag mig inte utan en dag!!

6 kommentarer:

Lisa Olsson sa...

har för mig att det finns 3d ul i s-vall oxå =)
nästa unge ska jag åka på ett sånt, man får ju med sig bilder och film på skiva :D
en kompis som bor i sthlm gjorde 3d ul förra året, skit coolt! man såg verkligen exat hur hon såg ut =)

Pernilla Palmqvist sa...

Finns det??Har sökt, men närmsta stället jag hittat är sthlm?
I sthlm finns det köns-ul,3d eller 4d. Så antar att köns-ul är typ samma ul som man gör här, fast vad jag läst är det bättre saker så man ser bättre...

Johanna Svederus sa...

Mamma Mia och Tittut finns i Stockholm! Vi var på tittut efter vecka 25 när man får komma och kolla och det var det bästa vi gjorde under graviditeten:) Dom sa till oss på ultraljudet här hemma oxå i v18 att det var en pojke, men jag litade inte riktigt på det:) men dom hade ju rätt! Åk och kolla, det är skithäftigt!

kattis sa...

Hon visade mig skillnad på naveln och snoppen och vi såg skillnaden och såg tydligt att de va en snorre. Men skulle de vara en tjej så blir vi inte mer missnöjd med de liksom, utan positivt överaskad. Man behöver kanske inte handla skit mkt grejer innan man fått, men spelar väl ingen roll om den får ha pojk grejer på sig heller =)

Pernilla Palmqvist sa...

Johanna:
Ja jag har kikat lite på Mamma Mia och Tittut :)
Gjorde ni könsbestämning(vanligt 2d) eller gjorde ni ett 3d ul?
Verkar riktigt häftigt med 3d, men de kostar ju lite oxå. Men de är de nog värt :) Å så får man ju kanske lite shopping i sthlm på köpet ;)

Johanna sa...

3D gjorde vi:) film och kort, jätteroligt att ha kvar! Och efteråt blev det shopping:)