måndag 9 maj 2011

SOL!

Vilket härligt väder det är idag!
Så jag ska inte sitta inne här å häcka, utan ut i solen o försöka bli lite brun.
Gick ju inte så bra igår. Hann väl ligga i solen typ 1 timme sen kom det dismoln o blev kallt, suck :P

Glömde ju att skriva om mina hemska sura uppstötningar jag har fått.
Jag har haft lite sånna förr(innan graviditeten) inte alls ofta eller så, men det har hänt. Men då var det små som smakade mat. Alltså hade man ätit korv typ så smaka det korv, ja ni fattar.
Men nu i ca två veckors tid har jag haft små, som smakar väldigt äckligt. Har funderat länge på vad det smakar som haha! Men typ som sur sjödynga luktar :P
Har funderat på vad jag äter varje dag som kan smaka så illa, men jag äter aldrig lika varje dag...så förmodligen är det inget jag äter?

Har inte tänkt så mkt mer på det, då det varit små så jag klarat  mig bra.
Men alldeles innan begravningen i fredags, när man var stressad som sjutton. Då kom det jordens uppstötningar, så stora så jag sjöjdes(stavas?) o var riktigt riktigt nära att spy. Det smakar så j-vla illa den där sjödyngan. Vore gladare om den smakade mat.
Ja i varje fall så försökte jag förgäves få bort den där smaken med alla medel, det funkade inte. Och det kom bara nya. Mådde riktigt illa o var säker på att jag fått magsjuka!
Tog en alvedon o gasilvon(eller va de heter) för jag ville ju åka på begravningen i vilket fall!

Det gick över efter ett tag, men tiden i kyrkan var hemsk. Kändes som om jag skulle spy hela tiden :/
Sen har jag haft de där sura uppstötningarna nästan varje dag nu i helgen, efter frukost o ibland efter middagen. Men inget om jag fikar eller när jag ska sova och så.
Kör iaf på gasilvon då det händer och det funkar efter en stund. Men måste köpa tuggtabletter som jag kan ta med mig överallt oxå!

Blev inte så glad över beskedet man fick hos Bm förresten.
Att sedan april så måste man åka hem 6-12 timmar efter förlossningen om allt gått bra.
Förr har man ju fått stannat i 3 dagar iaf. Vilket jag vill göra.
Jag vill vara kvar ett tag så man känner sig säker på det man gör och får tillsyn.
Kanske en sak att åka hem om man typ bor granne med sjukhuset, men vi bor ju några mil bort lixom.
Nä vilket dumt påhitt. Man borde väl få stanna så länge tills det känns bra?
Kommer väl vara fullt på förlossningen då vi ska dit, verkar vara babyboom i augusti. Typiskt.

Nä ut i solen var det!!!!

Inga kommentarer: