lördag 23 juli 2011

Fredag!

Här är en magbild från igår, v 37(36+5)

Blev vaken väldigt länge igår å när jag väl gick i säng så kunde jag inte sova.
En massa tankar som snurrade + övertrött är väl ingen bra combo kanske :p
Iaf så resulterade det hela i att jag sov ganska länge idag.
Vaknade av världens åsksmäll å skynda mig upp för å dra ur tv, dator o sånt. Kikade lite på skyfallet å sen myste vi till regnet å lite muller tills vi somnade igen.

Käkade sen frukost/lunch ute å busade en stund.
Sen duschen å gjorde mig i ordning.
När grabbsen var hemma, åkte vi till stan.
Först ett besök på Länsförsäkringar.
Jag gjorde ju en gravidförsäkring direkt då man fick, tror de va v12 eller nå sånt. En gravidförsäkring bas.
Men en plus fick man göra senare, från v 30 kanske? Gjorde den direkt då man fick iaf. Den täcker under förlossning, om barnet har något medfött fel, om något händer mig och gäller även 3 månader efteråt(eller var det 6 månader) dålig koll nu :p
Den kostade ju lite men det är de värt!
Allt det var fixat.
Men idag pratade vi om barnförsäkringen, som vi fixar direkt på bb! Känns skönt att ha det klar å den gäller tills "bebis" är 25 år ;)

Iaf så fick man ett babyskydd o bas från vårat försäkringsbolag. Helt nytt britax. Som man får ha i 9 månader å sen får man byta till nästa stol!
Vi som redan köpt ett dyrt babyskydd :p men nu har vi ju två då ;)
Grymt nöjd med vårat försäkringsbolag. Har allt hos dom, utom hunden kom jag på. Kanske ska kolla upp det.

Sen gick vi en sväng på stan för lite shopping.
Blev lite kläder till bebis, tuggtabletter o flytande mot sjödynga :p måste alltid finnas hemma!
Nya stödstrumpor!
De andra har jag väl använt 3 gånger, då jag inte kännt att jag behövt eller varit barbent(inte så snyggt med klänning o stödstrumpor!)
Men nu då jag behöver dom då jag ska gå mkt, som idag. Så är den ena helt spårlöst försvunnen! Sjukt.
Så fick onödigt nog köpa nya.
Blev lite andra saker oxå!

Sen käk på Amandas med Nicke o Martina. Träffade även syster å sol en sväng.
En prommis på holmen o bus för hundarna å sen åkte vi till svärfar o Karina allihopa.
De skulle precis gå till time å köpa glass så vi följde med.
Vi var ett gäng på 8 st å 4 hundar. Väl där träffade vi 2 hundar till. Ett riktigt hundmöte ;)
Blev mjukglass där å så gick vi hem igen.
Har gått mkt idag å får väldigt mkt rejäla sammandragningar Då jag går.

Var hos dom ett bra tag, var väl hemma vid 23 tror jag.

Även jag måste nämna hur sjuk världen är! Hur sjuk människan är. Å menar förståss det som händer i vårat grannland! Totalt stört o man blir ju riktigt jävla mörkrädd alltså! Vart är världen på väg?! Det händer ju bara mer o mer hemska saker i världen.
Nä sjukt är vad det är!

Nu ska även jag krama kudden igen, försökte somna nyss men gick inte. Karln o hunden snarkar sedan ett bra tag tillbaka som vanligt :p

Imorn går vi in i v.38!!!!!
Sjukt ju! Så läskigt nära nu!
Alla säger att de är sån lång väntan å va gravid o att de känns som å va gravid i evigheter.
Jag har hela tiden tyckt att det gått läskigt fort, men tänkt att de kanske går långsammare på slutet eftersom alla säger så.
Men än så länge går det sjukt snabbt för mig iaf. För snabbt!

Nattis!

Inga kommentarer: