måndag 26 september 2011

Överlevde!

Jag överlevde hörrni!!
Mamma o pappa skjutsade mig så de hade Max under tiden.
De var ute å gick.
Tandläkar besöket tog över 1 timme.
Fick knäppa kort som visa på att det dels blivit infekterat runt en lagning(har en enda lagning) så bort med lagningen o dit med ny.
Men!
Jag hade en rejäl infektion i roten och hela tanden var död.
Därav orsaken till att jag inte haft ont i tanden utan i tandköttet.
Så det blev till att borra ett hål för att få ut varet. Det gick inte att få ut genom det gamla hålet.
Så det blev en rotrensning.
Sen stoppa hon i en bomullstuss å lagade provisoriskt eftersom man ska vänta ett tag med att fylla igen den.

Innan allt lagande o borrande så fick jag bedövning på flera ställen. Å fy fan vad ont det gjorde!!
Det var mkt värre än att ta edan ju!
Till råga på allt så tog aldrig bedövningen!!!
Så fick ta massa fler stick o mer bedövning! Som gjorde lika ont.

Men sen kändes inte borrning o sånt iaf.
Så nu ska jag tillbaka 19 oktober o fylla igen om allt är bra.
Jag hoppas det!
Känner jag nåt innan måste jag tillbaka tidigare.

Fy fan vad de lukta o smaka illa förresten!
Trodde jag skulle kräkas!

Inga kommentarer: