onsdag 28 september 2011

Pratglad

Har en riktigt pratglad kille här hemma nu!
Han pratar o flinar åt sig själv :p
Ibland tar han i som sjutton å får fram ett högre snack ;)
Å ser aldeles lycklig ut :)
Vi har sovit som stockar alltså!

Max somnade vid halv 10 i gungan. När À gick isäng vid halv 12 så försökte vi väcka han å lyfta han till sängen, eftersom han inte ätit sen halv 9.
Men han vakna inte.
Så dom två somna å ja tänkte att han vaknar nog strax så jag var vaken ett tag.
Gjorde rent alla rostfria ytor och hann skura hela huset!!
Innan hade jag plockat undan, rensat papper, städat badrummen, dammtorka o dammsugat.

Men sen orka jag inte vänta mer så jag gick oxå isäng.
Klockan 3!!! Eller halv 3 va den. Vakna han för mat.
Käkade, bytte blöja o somna direkt om.
Vaknade vid 6 så då fick A mata han som ändå skulle upp då :) eller vi myste tillsammans allihopa o han fick äta i sängen ;)
Men A bytte blöja!
Sen hör och häpna!
Vaknade vi nyss! 10.45!
Underbart :)

Igår var det storstädning alltså. Å grabbarna röjde ute!
A fick hjälp av sin lillebror jocke att fixa ute.
Sen kom Max farmor, faster o Martina. De underhöll den snackande Max medans jag var trevlig o dammsög :p
Farmor fixade ute o köpte o planterade fina blommor åt oss!
Tack! :)
Å tack för att ni kom å underhöll den lille en stund ;)

Nu är det dax å sätta igång med denna dag hörrni!

1 kommentar:

kattis sa...

va härligt att ni får sova lite =)
och kul att han äntligen fått ett namn =)