tisdag 18 oktober 2011

Beslut!

Kom på ett till beslut jag måste ta nu.
Nu är man inne i den där karusellen med preventivmedel igen.
Vad ska man ha?

Cerazette-har för mig funkade ganska ok, dock ska man komma ihåg piller varje dag.

P-stav funkade bra. Dock stort problem att ta ut den o nu har jag ont innuti armen där den suttit, så vet inte om jag vill sätta in en ny.

Kopparspiral lät ju bra förutom ökad mens? Vem vill ha det lixom.

Hormonspiral lät ju ganska bra?

Tips och erfarenheter mottages gärna!!

3 kommentarer:

Emma Viklund sa...

Vad intressant! Såna här inlägg läser man aldrig :)Funderar med på vilket preventivmedel jag ska välja, vi har haft kondom nu hela tiden och vi är så himla less på det :/ Och mina tankar går med till minipiller men hur man nu ska komma ihåg att ta dom? Ännu en till sak att hålla ordning på haha... Svårt det där och man vill varken ha mer mens eller hormoner som gör att man ökar i vikt osv :/ SVÅRT som sagt! Alla är ju så olika med, svårt att evta avd som passar en bäst själv... Men förr hade jag iaf minipiller (exlutena tror jag dom hette) och dom var jag jättenöjd med, upplevde t.o.m att jag hade mindre mens medans jag åt dom, bara 3 dagar och inga kraftiga blödningar osv... Men ja, alla är ju olika som sagt...

Ska boka tid snart hos barnmorskan :)

Emma Viklund sa...

Sv: Ja, jag har fortfarande inte gått på efterkontrollen faktiskt, har bara inte blivit av oxå skjuter man upp det hela tiden och tänker "hinner det sen" och OJ, nu är Melker över 9 månader gammal :O Vi säger hela tiden "nu måste vi ringa och boka tid", "nu måste vi verkligen börja med piller"... Vi är så grymt less på kodisar och jag förstår inte hur vi kan haft det såå länge :( Sen är det ju så att jag gärna vill bestämma mig för vad jag vill ha för preventivmedel INNAN, så besöket går fort och så det inte blir nåt "ska tänka på saken" och ännu ett besök liksom :p Men lutar mot mini-piller då jag var nöjd med dom sist, lär bli ovant i början att komma ihåg att ta, men antar att det bara blir en vana, får sätta påminnelse på mobilen :)

har du bestämt dig för vad du ska ha?

Nathalie sa...

P-ring skulle jag rekomendera! :) den stoppar du i själv och har den insatt i tre veckor och sedan ringfri en vecka. Då kan du också skriva in ditt mobilnummer på pring.nu och få ett sms som påminner dig om att sätta i och ta ut ringen :) jättesmidigt!! :)