måndag 17 oktober 2011

Söndag

Vaknade vid halv 10, grabbarna va iväg å köpte skoter.
Klev upp duschade å gjorde mig i ordning.
När grabbarna kom hem åkte A o monchi vidare till stamnäs.
Jag o Max åkte in till stan, då vi måsta på Apoteket.

Fick bli en chicken junior till frukost/lunch då jag inte hunnit ätit frukost.
Åkte å parkerade hos bror o hörde om de skulle med på prommis. Men de låg å sov.
Ur med vagn o i med bäbis å sen gick vi först mot sjukhuset o Apoteket.

Sen ner till lillfjärden, rådhusparken, ner till hamnen o upp hela långa stadsgatan rätt upp till bror.
Var helt slut efter den jäkla backen. Finns de någon längre? :p

Var så härligt väder, helt perfekt.
Inte för kallt, blåste inte och solen lyste härligt.
Är ju så fint på hösten, speciellt o gå bland löven som prasslar.
Underbart vid rådhusparken!
Å shit vad fåglar det är vid lillfjärden nu! :)

Kändes som om jag kunde gå i evigheter,men skulle in hos bror oxå å Max skulle ha käk så blev väl 1-1 1/2 timme.
Så mkt fint o titta på å man kan bara vandra o vandra, mys.

Framme hos bror igen, kom min moster,smen o kusiner. Dom tänkte hälsa på oss men vi är ju aldrig hemma!
Så dom passade på när dom visste att vi var där då ;)
Vi fickade, surrade o matade liten.
Efter nån timme åkte vi vidare på maxi. Första gången vi handlade helt själv, jag o Max.
Annars har ju mamma o pappa eller A varit med.
Gick ju kanon bra.
Vidare till stamnäs å sen åkte vi hem allihopa.
Blev tacorester till middag o två avsnitt av greys som vi missat. Sen började vi göra kväll vid 8.
Men lilleman ville/kunde inte sova.
Han verkade så trött då han varit valen hela kvällen.
Men någonting störde.
Vet inte om de va magen?
Han ville bars ligga på ett sätt å bli klappad i stjärten typ :p
Så vi blev vaken ett tag till!

Vid 10 somnade han på riktigt iaf men jag blev vaken ett tag. Så typiskt!
Blev ingen upprepning av natten innan precis! För vid 2.20 skulle Max ha mat.
Somnade om vid 3 så inte alls bland de bättre nätterna, men ska inte klaga.

Känns bara jobbigt eftersom jag har sån hosta så jag aldrig somnar!
Å ja, jag fick sota för prommisen. Jag som tyckte jag var bra nog för en prommis, gick ju inte direkt fort utan vi strosade ju runt.

Men nu är jag mkt sämre.
Har sån sjuk rethosta o är hängig, snorig o ont i halsen.
Blä.
A matade Max innan jobbet vid 6-halv 7.
Men redan halv 8 klev vi upp å han ville ha mat igen?!
Hm.
Jaja.
Känns som om jag ska sälja min hosta nu.
Vill vara pigg, glad o frisk.
Tyckte jag fylldes med så mkt energi igår på prommisen, men den är borta i förkylningen nu. Suck.
Undra hur det går att gå till tandläkaren imorn med rethosta?
Hm.
Nu kör vi på soffmys!

Inga kommentarer: