tisdag 27 december 2011

Spiral

Kopparspiral vs hormonspiral?

Jag började ju käka cerazette för 1 1/2 månad sedan.
Sedan dess har jag gått upp 4 kg i vikt( utan att gjort något annorlunda) och
Tappat lusten.
Innan jag började hade jag regelbunden mens, gick ner i vikt, å hade mkt lust.

Nu har jag haft mens typ hela tiden, gått upp i vikt och tappat lusten helt!

Detta funkar ju inte,
Så nu vill jag byta.
Stav är inget alternativ då det är lika som cerazette.
P piller inte heller ett alt.

Så funderar över en spiral.
Hormonspiral är visserligen lite hormon, men inte lika mkt och det håller ju sig där nere o inte i kroppen vad jag fattat. Plus för den är ju minskad mens, minskad mensvärk. Minus är ju hormonerna, om det nu tar bort lusten och ger viktökning. Men eftersom det är mindre mängd kanske det inte visar sig?

Kopparspiral är ju helt utan hormoner Men minuset är ju att den kan ge rikligare blödningar. Och den hjälper inte till med mensverk.

Berätta era erfarenheter!

Inga kommentarer: