tisdag 29 maj 2012

Sjukan

Vilken dag det blev igår.
Satt i soffan på kvällen en sväng å fika.
Fick skit ont i revbenen, typ in under.
Så ont så ja svimma o kräktes.
Kunde bara sitta ihopvikt, men de gjorde så ont att jag inte visste var ja skulle ta vägen.

A åkte iväg med ett flyttlass till stamnäs.
Max va som tur var kvar hos mamma å pappa, men mamma fick komma hit å vara med mig.

Jag är den som aldrig ringer rådgivningen, härdar alltid ut.
Men igår måsta ja ringa.

Smärtan jag hade var mkt värre än värkarna när Max skulle födas.
Så sjukt å jag tänkte att ja hinner dö innan vi är i stan :p

På rådgivningen sa hon att ja skulle åka in direkt utifall något hänt med lungorna.
Kunde inte andas normalt heller.
Å djupa andetag gick typ inte å ta utan att de gjorde svim/kräk ont.

Mamma fick skjutsa in mig ialf å innan dess hade jag tagit en Ipren å Alvedon.

Så efter 2 1/2 timme släppte det värsta.
Efter 7 timmar på akuten inatt uteslöt dom att de skulle va nåt med hjärtat, propp i lungan eller magsår.

Så inget fel hittat men hon berättade olika saker det kunde vara.
Kommer inte ihåg så väl vad hon sa bara.
Gallsten kommer ja ihåg.

Jag hoppas ja aldrig behöver känna sån där smärta å bli så rädd nå mer.
Blä.
Har fortfarande lite ont å är väldigt trött.
Var hemma runt 5 imorse ;)

Inga kommentarer: