onsdag 25 juni 2008

USEL!

Jag är verkligen usel på att uppdatera här nu! Kan bero på att man nästintill aldrig är hemma. Älsklingen hade ialf kort vecka och kom hem till mig, som var sjuk och helt utslagen i Onsdags. Vi drog ialf iväg och kollade på ett hus. Sedan blev det lite "bilsemester" Åkte runt och kollade lite, var till valbo,käkade och lite shopping. Hittade dock inget som jag ville ha! Torsdag blev det fiskning med älsklingen,bulten&gurka. Självklart var lilla donnan med oxå! Vi gick ett helt varv runt sjön! Väldigt mysigt!Hon är så duktig lill gumman=) Blev där från typ 14-20.30 då älsklingen skulle klippa sig. Följde med honom och snackade lite skit med Anna =) Fredag även kallad MIDSOMMARAFTON hade vi mysmorron jag,älsklingen och lilla donnan. Därefter bar det iväg till Harmånger, även anton hakade på dit. Till Mamma&Pappa. Därifrån bar det av mot Mellanfjärden där jag har firat alla mina midsommaraftonar typ=) Vi åkte med båtturen, urmysigt!VÄÄÄLDIGT stooooooora vågor var det!!=) Köpte lite lotter och sedan hade vi en mysig picknik med baguett,rostbiff,potatissallad,xide,öl och skumpa så klart!Var så mysigt!! Därefter kollade vi ju såklart på den årliga stångfighten, Synd att glempa inte tog hem segern som han gjorde ifjol! Träffade massa pratsugna människor, som alltid! Åkte kustvägen till sörfjärden när vi åkte hem..mötte en del cykelister och sen blev det Harmånka där jeppe,bulten&gurka väntade. Blev grillat och gotta! EN hel del jorgubbar gick åt denna dag, älskar de röda underbara bären!=) Sedan åkte vi och kikade lite i mellanfjärden där det var massa folk&fylla... Kollade lite i sörfjärden sen tillbaka till Harmånger och vidare därifrån in till stan. LÖRDAG(midsommardagen) Åkte jag,älsklingen,Mamma&pappa och lilla donnan till Järvsö Marknad. Var trevligt. Blev dock inte så mkt shoppat, men hade mysigt!På vägen hem blev det återigen en mysig picknik med rester från gårdagen plus massa korv vi givetvis köpt på marknaden. Åkte sedan och hälsade på A´s mamma och fikade lite där! SÖNDAG tänkte vi åka och fiska men då vi inte hittade några "bollar"(bete) så åkte vi bara och grillade istället. Åkte till Åstjärn i Gnarp. RIktigt mysig dag hade vi!=) Det var den lååååååååååååånga helgen det! Nu är den över... That´s it!

Inga kommentarer: