söndag 10 maj 2009

Streetrace

På vägen ner till Gävle stannade vi till i S-hamn en sväng. Köpte lite dricka och så. När vi kom ner till Gävle, vid 18-tiden, var vi hungriga. Vi hade ju bara ätit frulle innan lixom. Så vi brassade på Max direkt och käkade, GOTT!:) Efter det så åkte vi på en bilträff och kikade lite. Den började 19. Efter vi kikat lite där, drog vi vidare på ännu en träff, den var mkt större. Var ialf över 60 bilar där. Å då menar jag inte bilar, som typ brukar vara på träffen här hemma:P utan de va riktigt coola,dyra bilar. Skit skojj!:) Efter de åkte vi in mot centrum och crusingen. Vi parkerade och tog med oss våra stolar och traskade in till "Burn"sträckan. Där var det super mkt folk, bilar och massa däckbränning fick vi se! Satt där typ 3 timmar, klockan gick så fort! De va så roligt, så mkt fina bilar! Lillan var ju oxå med, hon var så duktig! Lillfian! Vi träffade även en "Grandana" en grandanoa(lr hur de stavas) Lillan fatta inte ens att de var en hund, och den vågade knappt titta på Lillan, hihi! Kanske är en sådan som är våran nästa familjemedlem?haha! Jag gillar dem skarpt! Vi gick från centrum mot bilen vid 23-tiden. Vi var på väg hem, när vi träffade några vi känner. Då fick vi reda på att det var ett stor streetrace med några hundra bilar, som började om 30 min, alltså klockan 24. Det var ca 7 mil från Gävle, i Dalarnas län. Så det blev en Snabb resa för att hinna dit i tid. Vi var 3 bilar som följde varann så vi hittade dit vi skulle. När vi kom fram var det as mycket bilar alltså! Flera hundra bilar. Helt sjukt! De hade tänkt massa marshaller och så, men det blev inget race där eftersom de blåa lysena kom dit:P Så alla åkte iväg, på ett nytt ställe. Tydligen fattade inte de blå lysena det, för de kom inte dit. Så då blev det race där istället. Var ganska fränt! Många bilar som sprutade eld och sånt. Blev en väldigt sen hemfärd. Jag lovade att köra hem, eftersom Älsklingen var så trött. Så han fick sitta bak med J och Lillan. De tre somnade på direkten. Gurkan fick sitta fram å vara social med mig. Tur att någon var vaken och social! Tack G! Annars hade nog jag somnat oxå. Vi kom hem när det var ljust ute igen. Klockan var väl halv 5 tror jag. Blev en lång sovmorron idag. Sen fick vi främmande, fikade ute på altanen ganska länge, snackade en massa å lekte med Lillan. Efter de åkte vi till Mamma o Pappa, kollade på kattungarna och A skruvade på jobbilen. Käkade mat där å sen hem. Nu har jag kikat på OTH och nu på GossipGirl. Älsklingen är så duktig och är ute o donar med staketet. Imorn ska jag ha storstädning eftersom vi inte hann med det idag. Nä Gossip kallar!

Inga kommentarer: