onsdag 21 oktober 2009

Shopping

Blev ju en dag i sundsvall igår. Mamma o Pappa skulle åka dit så hakade på dom. Där uppe träffade vi även A :) Vi var på jula, där pappa o A skulle handla nå prylar. Elgrejjer tror jag. Sen gick vi på skopunkten(heter de så?,där brevid jula ialf) brukar aldrig hitta några skor där, men attans va mkt stövlar de hade nu! Höga,låga,halvhöga, skinn,mocca, ja allt möjligt! Blev ialf ett par knähöga svarta stövlar för mig, skitvarma,fina o sköna! :) Köpte även ett par uggs,svarta höga.(eller det fanns låga o höga, de höga går väl på halva smalbenet typ) Om man köpte 2 par fick man ju 50% på det billigaste så uggsen kostade bara 125 kr;) Sen va vi på djurmagasinet där bredvid för mamma skulle shoppa nå fisksaker. Vidare blev det Biltema och Rusta. Där handla vi lite smått o gott typ. Blev IKEA där vi shoppade en massa ljus. De tar ju slut så fort, så nu handlade vi massor. Både vanliga och doftljus, härligt! Blev en ny kudde och lite småplock. Vidare blev det in på ÖB, där shoppade vi fågelstuga,fågelbollhållare o massa sånt. Blev även mackor o flingor. Blev lite shopping på apoteket. Sen tittade jag efter en mascara men köpte ingen. Är inte alls nöjd med den jag köpte från ISADORA, build-up extra volym(nån nyhet som skulle vara så bra, eller hur!). Jag har ju alltid brukat ha Diorshow förut, sen bytte jag till Lancome Hypnose. Men nu tänkte jag prova å köpa en billigare, men den var ju bara skit. Ialf så har jag fått tips om att prova Loreals telescopic(den guldiga förpackningen) men vet inte om jag ska prova den eller satsa på en "riktig" direkt... Någon som har provat den? Är den bra? Annars ska jag köpa en från Lancome. Jaja,får se hur de blir :P Sen blev de middag hos mamma o pappa ialf. Därefter väntade min tv-kväll. Uglybetty,DH o sen Christine. Orkade även kolla på Brothers and Sisters men de blev i sängen det. Synd att det ska vara så sent! Idag har jag städat heeeeeeela dagen! Eller nä nu ljög jag, sen typ kl 1:P Har haft en storstädning igen(vet att de inte var så längesen, men vill ha en riktig storstädning 1 gång i veckan ialf) den innebar att alla rostfria saker(kaffemaskin,ugn, bordskuvert, armstödsbricka till soffan, handtagen till kyl/frys) blev rengjorda o polerade. Alla vattenkranar skiner, har 2 i köket o 3 på toerna, har dammat och torkat överallt så allt skiner och är riktigt blankt! Luktar fräscht här nu:) Har hängt ut täcke, filtar, alla lillans bäddar på vädring. Sängen står tom(utan sängkläder alltså) ska dit med nya senare. Badrummet har fått sig en städning med allt vad det innebär. Barstolarnas fötter glänser igen, detta krom, hm! Nu ska jag damsuga o skura sen är det klart! Ska även laga ihop lite mat till Älsklingen. Undra vad de blir för nå? Han var på väg hem nu, men skulle stanna i Gnarp 1 timme för att göra nåt så han kommer ju hem lite senare. Sen ska vi gå ut på prommis och titta på Greys. Även duscha eller bada innan dess :) Åter till städningen! Later!

1 kommentar:

LinnaLi sa...

Du hade hunnit med mycket du =)

Jag håller på att måla bokhyllor. Pust..

Väntar fortfarande på bilder :P

//Linda