fredag 16 oktober 2009

Storstädning, puh!

Jag är mitt uppe i en storstädning här hemma. Nu tar jag en bloggpaus:P Har hängt ut allt som går att hänga ut, täcke, lillans bäddar m.m. Fönsterna o dörrar står öppet. Har gjort rent alla rostfria ytor, puh säger jag bara! Rostfritt.... hm! Har två ganska bra medel till det ialf, en rengöring och en spray som gör det blankt och motverkar fläckar o så. Men ändå. Ändå har vi inte så mkt yta lixom. Det är lite på ugnen, handtagen på kyl/frys, alla bänkkanter(alla sidor på bänkskivan lixom), kaffemaskinen har nog mest med rostfria ytor:P Kyl/frys är ju sån där rostfritt som inte får märken, det tackar jag för! För fy vad jobbigt de vore om hela den fick majonäsfingrar lixom! Har dammat o torkat överallt nästan. Vill ha lite tips på vad ni använder när ni städar? Tycker de e svårt att hitta bra saker till städning. Vissa trasor lämnar sakerna statisk tycker jag. Det märks mest på blanka ytor(och det har vi en hel del här hemma!) Tycker även det är svårt att få barstolarnas fötter blanka o fina... De är ju krom. Berätta vad ni har för städknep, vad ni använder för olika produkter m.m.! Nu ska jag öka farten, har lite dammtork kvar,sen blir det dammsuga o skura. Badrummet är oxå kvar :P Sen blir det duschen o staden en sväng! Later! Trevlig helg!

1 kommentar:

LinnaLi sa...

Till rostfritt, typ diskbänkar å så, brukar jag eftertorka med tidningspapper.

Kan du inte lägga ut lite bilder hemifrån så man får se hur det ser ut, å kanske hur huset ser ut på utsidan =)

Snart hägrar vinet för dig =)