torsdag 19 november 2009

Ändring

Vid 12-tiden bar det av till sundsvall igår. Stannade i kvissle o träffade älsklingen en sväng. Sen blev det stopp på schedins möbler. Där hittade jag skitsnygga fönsterlampor till köket(har inte köpt några dit än) men kändes inte så kul att köpa dem nu när man ska upp med stjärnor, så får se hur det blir. de var ganska billiga ialf 199kr styck. Sen blev det ett stopp på Mio, Ittala outlet(lr vad heter det stället?), Arken(djuraffär), Rusta. När jag var på Rusta ringde A så han kom dit o träffa mig :) Har köpt i stort sett alla julklappar nu :) Nöjd! :) Sen blev det IKEA, där började vi med att käka. Sen gick vi både ppå över och under våningen. Shoppade 4 skjutdörrar till garderoben i sovrummet. Blir en 4 meters garderob där. vi köpte de grå/aluminium dörrarna Pax Årdal. Köpte spothlights som vi ska ha under överskåpena i köket(nä, vi har inte fått upp några sånna än:P haha!, ska dock upp med en skiva under oxå, eftersom vi inte vill ha en dekorlist) Köpte några julklappar där oxå. Lite doftljus blev det oxå såklart. Kollade även på barstolar där, men vi ville mäta hemma innan vi bestämde oss. Lillan fick ett nytt koppel,massa gnagben o smarr saker, ett nytt lekdjur o så. Köpte även pepparkaks kola på ikea i en sån där strut, de är ju såååå goda! Men man kan bara ta en då o då vilket är bra:) Jag gillar ju inte så mkt godis annars. Blev ändring i tapetplanerna ialf. När det var sån där rea helg i hudik beställde vi ju tapeter. Det var 2 rullar av en stort och 4 rullar av en annan, alltså 6 rullar. Då skulle de kosta 2000 på rean. Annars över 3000. Men vi kände att vi inte var nöjd, rummet skulle bli för mörkt. Vi hittade inga vi var riktigt nöjd med när vi var där, men eftersom det var sista dagen på rea så beställde vi ändå:P Men de va restade o la la la o kom senare. Kändes inge roligt att betala en del slantar när vi inte alls var nöjd med valet. Hm. Igår hittade jag ialf skitsnygga tapeter som jag sååååå gärna ville ha i sovrummet. Så vi slog till o köpte dem :) Det blir ingen fondvägg, utan på alla tre väggar ska vi ha denna tapet och den fjärde blir ju ´som sagt grå av garderoberna. Undra hur sur de nu kommer bli där på affärn i hudik.... Tapeten är ialf vit eller lite lite beige blank(svårt att förklara) sen är det typ nougat,svart o silverglitter i dom. Kommer bli skitbra och nu känner jag mig riktigt nöjd :) Nu ska jag göra mig klar o dra iväg till mamma o pappa på kalas. Mamma fyller år idag:) Shit vad veckan har gått fort! Har inte hunnit gjort nånting alls här hemma! :/ Kommer bli en rejäl donar helg. Antar att A vill koppla in luft-vatten pumpen och det vill ju jag med iofs. Vi ska göra klart "röda rummet" o fixa lite småpyssel i köket så det blir helt klart :) Sen börja med sovrummet, men det blir nog efter jul det. Vi har ialf köpt garderoberna, golv och tapeter dit. Nu fattas bara allt som har med golvvärmen att göra :) Känns bra! Men det kommer ju ta lite tid att göra allt klart där i sovrummet och som sagt hinner vi kanske inte ens börja innan jul. Men vi överlever ju i sovrummet vi har nu oxå:P Nä dax att göra sig klar, bye!

Inga kommentarer: