måndag 7 december 2009

Helgens

Förra veckan var sisådär. A var hemma o va sjuk. Jag var lite krasslig o hängig. Vi sov,sov och sov. Har nog aldrig sovit så mycket. Han jobbade ialf torsdag o fredag. Jag blev dock sämre på fredan, lagomt till helgen och till att A var piggare lixom. Iaf så blev det bakning på torsdag. Fredag blev det storstädning och vi möblerade om lite i vardagsrummet. Sen fick vi främmande av svärmor och V. Vi fikade och tittade på IDOL. Lite synd att Tove åkte ur, jag gillar henne. Gillar hennes röst. Men hon var inte så bra i fredags, hon hade fått dåliga låtar. Calle är värd att gå vidare han med såklart och likaså Erik. Jag gillar alla de fyra som var kvar på slutet denna gång. Blev sängen efter idol var slut. Och jag var slut oxå:P Lördag klev vi upp tidigt, eller jag ialf. Jag vakna halv 6. Kan inte sova så bra på nätterna då jag är sjuk. Vaknar hela tiden för att halsen är svälld,näsan täppt och allt vad de är. Låg ialf vaken och klev upp vid 9. A sov vidare en stund. Tände massa ljus o myste vid tvn. Fick främmande vid halv 11 kanske. Svärfar,C och Ö kom o hälsade på. Trevligt. Vi fikade key lime paj, äppelkaka med grädde. Snackade en massa o så. Vid halv 2 åkte de hem, vi hoppade in i mamma o pappas bil och åkte in till Hudik. Just ja, denna dag var jag ännu sämre. Men vi skulle på taco kväll i hudik,så jag bet ihop:P Innan dess var vi på lite shopping, tomtedag(eller vad det heter) vid A&H o Kjelles var vi på. Sen Dollars och ÖB. Var ute å busade med hundarna en stund och sedan åkte vi å käka. A åkte iväg o klippte sig direkt efter middagen. Vi tjejer satt o snacka skit o grabbarna kollade på film sen när A var tillbaka. Åkte hem o kollade på EDTV som gick på tvn. Efter det var jag helt helst slut. Så det blev sängen. Söndag klev jag upp 9, efter en natt utan sömn i stort sett. Knaprar ipren,bafucin å nässpray för hela slanten. Less. Kom några köpare hit o hämtade en sak vi skulle sälja. Sen vid 12 åkte vi till mamma o pappa. Vi följde med dem upp på Birsta för lite shopping. Denna dag mådde jag ännu sämre. Helt slut, feber, halsen är svälld som attans,snoret rinner HELA tiden. BLÄ! Gick man upp för en trapp kändes de som maratonloppet:P Jaja, när vi kom hem tittade jag på Gossipgirl. Hann inte hem till OTH så de blir till att spela in det idag. Ska iväg in till stan en sväng senare idag. Har ingen lust. Är så jäkla trött, har ju inte sovit just någonting alls i natt. De här var sämsta natten hittils. Nu har jag inte mkt till röst kvar heller. och febern sitter i. Dock inte skyhög men den håller sig mellan 38-38,5. Brukar vara lättare att kunna sova på dagarna när man är sjuk, ialf jag brukar ha det. Så skulle behövt varit hemma någon dag o sovit, men idag går det inte tyvärr. Har en viktig sak i stan idag... Nä nu ska jag fortsätta glo på tvn o läsa lite bloggar och sånt. Later!

Inga kommentarer: