tisdag 15 december 2009

Snögubbe

Nu kan man ju göra snögubbe! Och snölyktor, snöänglar. Åka pulka/madrass, yihooooo! Undra vilken dag vi ska gå å prova backen? Längtar:) Igår fick vi god mat ris,currysås och sån där kyckling i ugn(ni vet i sån där låda lixom) Sen åkte vi på Lucia i Via. Det var 6orna som lussade och Andreas syster var LUCIA :) Hur duktig och fin som helst! Bäst på att sjunga oxå! Hon sjöng själv några gånger oxå :) Var mysigt. Sen fikade vi oxå där. Sen åkte vi tillbaka till Momme o Moffe,hämtade Lillan som varit där med mofffe:P Och lite potatis. Sen hälsade vi på svärmor, drack lite glögg o tittade på Ullared. Väl hemma donade vi undan lite saker och sen blev det sängen. Idag ska jag prova att göra egna biffar!(för första gången i mitt liv:P) Och egen potatismos!(oxå det för första gången) undra om det hela slutar med en beställning från pizzan haha:P Ge mig tips;) Antar att man bara kör på "Måfå" som vanligt:P ska glutta lite bloggar nu. Later

2 kommentarer:

-=[Tobbe]=- sa...

Åååh! Jag som älskar att göra biffar! ;-) Det kommer att bli hur gott som helst, jag vet att du är händig i köket! Jag är schysst och delar med mig ett alternativ på biffar då!

Köttfärs,vitpeppar, salt, 2 äggulor, fin hackad gul & röd lök, hackat knaprig bacon, en skvätt grädde och färsk persilja! ;-)

Det är mer än mums! ;-)

Vi har det fin fint i snön, jag skottar och röjer mest hela tiden, sjukt hur mycket snö det har kommit på mindre än ett dygn.

Vi får ringa er om vi kör fast sen! :-P

Ha det så bra och hälsa till A, om Ni gör en snögubbe, så skall jag låta Illù göra gulsnö på den! :-p hehe

/ Snowman

-=[Tobbe]=- sa...

Tror att jag glömde att skriva ströbröd ;-) / T