fredag 28 maj 2010

Dagens shopping i sundsvall

Jag o Lillan drog iväg till sundsvall vid halv 11 typ. Stannade först på Schedins o spanade inte lite lampor och så... Sen vidare upp till Birsta. Eller vi träffade Älsklingen i sundsvall en snabbis oxå! Käkade en cheesburgare!(eller jag o lillan delade på en :P)
Lillan hade dagen till ära tagit på sig en rosa Hello Kitty tröja! Bilden är tagen i bilen på väg hem.
Imorn ska det provbadas ute! Mousserande vin,jordgubbar o ett hett bubbelbad ;) Hittades på Barnens Hus.
Lite lädervård från MIO.
Älsklingen hade varit duktig o tapetserat i köket igår när jag kom hem från hudik. Det fattades dock 1!!!!!!!!våd. SUCK! Kändes sådär att köpa en till rulle för nästan 300 spänn för 1 våd, men what to do!?
Blev K-rauta,Mio, Barnenshus, birsta gardinservice(?), Rusta, Bolaget,Birsta City, ÖB, Max, Lidl och Nivrenahallen(ica Maxi?). Kanske glömt nå?
Lite presentshopping. Hello Kitty och Barbapappa, mina favoriter!! :D
Morsdag är ju på ingång.... så blev lite sånna presenter oxå!
Då vinförrådet var helt slut så blev de lite nytt idag.
Cinzano är given då man vill ha mousserat vin! Älskar verklingen ASTI CINZANO!
Provade ett mousserande rosé vin oxå från Chapel Hill.
Ett rosévin LORD ZINCLAIR har aldrig provat de förr, men tog ett glas nu och det var GRYMT GOTT! Kan rekomenderas! Bärigt, smaka mkt jordgubbe. Ploppade i en vanlig jordgubbe oxå å de blev ännu godare!
Har varit sugen på att prova det nya rosévinet från CHILL OUT. Så blev en box sånt oxå ;)
Mycket Rosé nu. Men jag tycker att det är ett riktigt sommarvin! Vitt på vintern o rosé på sommarn :)
Riktigt mumsigt med jordgubbar. Smygsmakade några nu ikväll ;)
Älsklingen köpte en DrPepper på JamJam. Blev riktig nostalgi, min favoritdricka då jag var liten. Jag o pappa brukade dricka det :) GOtt är det fortfarande märkte jag!! MUMS!
Hittade en ny dricka från vasa på nivrena.
Det är alltså en COLA som är genomskinlig!! Nyttigaste colan tydligen. Har dock inte smakat än! Återkommer med betyg ;)
Blev mer nostalgi!!! VIRA BLÅTIRA is BACK! Oxå den från VASA!
Den brukade jag alltid köpa på pizzerian i Gnarp när jag var liten :P Älskade den drickan oxå... Men har för mig att de va en annan etikett på den?
Ska nog smaka den imorn! Hittade även denna på NIVRENA. Stod att sveriges sjätte populäraste dryck var tillbaka ;) Blev lite smygsmak på godiset när vi åkte hem ;)
Innan vi åkte hem blev det McD för att köpa en naturell cheeseburgare(endast ost alltså) till Lillan. Den fick hon äta medans vi gick in o fetta på MAX i BIRSTA.
Sen åkte vi en snabbis på LIDL och därefter Nivrena.
Gillar denna parfym. Köpte en 30 ml flaska på Cubus innan jul för typ 300 spänn kanske?
Ialf så är den snart slut.
Hittade denna till ett riktigt FYND!
RUSTA 150 kr och den är hela 50 ML! Större och Billigare! Skulle ha köpt ett dussin kanske ;)
Min nya favorit choklad fick följa med hem idag oxå.... Blir till att prova nya kaffebönor oxå! Roligt med nytt :)
Upplevde ett MÅSTE-Ha begär på MIO idag. Denna nykomling i barstolsfamiljen. Vill ha vill ha vill ha! Skitsnygga och sköna!
Så nu är våra 4 st barstolar från IKEA till salu. Henriksdal med vit klädsel. Köptes någon dag innan Jul! Även sängen är till salu. LIMO från mio!
Rusta blev det massa vardagssaker som pumptvålar, duschtvål, shampo, tvättmedel,sköjmedel,tandkräm m.m. På ÖB blev det massa fönsterlampsuttag som man har i taket...
För att nämna lite om schlagern jag "råkade" se lite av igår. Jag har alltid sagt att sveriges bidrag är DÅLIGT!! Hade vi skickat SALEM AL FAKIR eller ERIC SAADE hade vi ialf gått till FINAL! PINSAMT SVERIGE!
Jag gillade Azerbaadjan,cypern och turkiet! Danmark och rumänien funkade oxå...
Trevlig helg!

Inga kommentarer: