torsdag 3 juni 2010

Veckans...

Får panik snart! Har haft äckligt ont i halsen i 8 dagar först(jag brukar ofta ha ont i halsen, halsfluss, svällda mandlar osv men detta tog nog priset på ondhet!!) shit vad ont jag haft. Har inte varit så supersvälld i mandlarna, men det svider! Usch! Vill inte svälja spottet... Ialf, så efter 8 helvetets dagar o massa ipren, tillkom det en massa snor! Fattar inte var allt kommer ifrån. Tar int ens 5 sekunder från det att jag snytit mig så är det proppfullt och känns som om hela huvudet töms. Tjockt är det. Ingen rinnande variant. Gick några dagar... Sen kom hostan igår! Fruktansvärd hosta! Å värst på kvällen o natten. Så har inte sovit inatt. Mest hostat mig tårögd. fy tusan! Och just ja, feber oxå. Den har legat runt 37,7 nu 2 dagar, men nu ikväll låg den på 38... Hoppas den inte ökar mer! Aja nog gnällt om mig... :P Förresten börja Älsklingen gnälla över halsont oxå idag( han som i stort sett aldrig är sjuk,trots att jag alltid är det :P) FÅr se hur han är imorn då... Måndag: Åkte in till Hudik vid 11-tiden. Lämnade först Lillan hos mamma o pappa, där hon skulle vara o leka med dabben. Sen in till Hudik. Åkte direkt till Malin o Ludvig. Vi snackade en massa och gjorde oss klar för lunch. Gick ner o käkade på Bangkok kajjen(?) Grymt gott! Och en massa snack blev det såklart. Sen gick vi å hämtade Emmy på dagis och hem till dom. Vi lekte,solade, grymt nice väder denna dag! Sedan drog vi ner på Jp en sväng. Vid 17 drog jag hemöver. Stannade på dollars och coop innan jag åkte hem. Träffade på Jenny,Bror o Lilla Meja på coop. Just ja, stannade även på jambo och köpte hem mackor till en sen middag. Chickencurry till mig och Grek till Karln. Vi käkade å myste ute i solen! En underbar dag med Underbara Malin,Emmy o lilla Ludvig! <3 Tisdag: Hängde ute i solen, helt underbart väder ju! Lekte med lillan,solade lite och så! Mamma o pappa kom hit med lite wienerbröd så vi fikade o drack kaffe när Älsklingen precis kommit hem. Sen lagade vi båtar(tacos) Grymt gott! Och sedan TV-Kväll för hela slanten. UglyBetty, DH och dubbelavsnitt av Cougar town! Onsdag: Eftersom Älsklingen skulle vara borta exakt hela dagen idag, så passade jag på att hitta på något. Men hade inte så stor lust att göra så mkt med tanke på förkylningen. Följde ialf med mamma o pappa till hudik. Men först var jag o lillan ute o busade i solen 1 timme här hemma. Vi handlade smörgåstårta o blommor. Åkte till mormor. Gick en sväng med hundarna i stan. Sen blev det fika hos mormor. Dit kom även Jenny, Bror o lilla Meja. Trevligt och mysigt! var där ganska länge, sen var det bara hem o byta om(till varmare kläder) o dra iväg till Bergsjö på bilbingo, jag o mamma. Vi vann inget, men var riktigt nära många gånger. Jag snöt upp nästan en hel toarulle. Hostade så vi knappt hörde numrena, hade feberyrsel o glömde skriva några nummer(kanske därför man inte vann nå?!haha), de va kallt som satan o myggit värre! Älsklingen var ialf på information/möte hos en grossist de handlar på. Mellan 17-20 höll det på i sundsvall. Och innan dess jobbade han ju som vanligt... Det var veckan hittills, spännande va? Gonatt!

3 kommentarer:

Malin Viklund sa...

Vad du är förkyld hela tiden gumman :( KRYA PÅ DIG <3 Kramar

Malin Viklund sa...

Vi vet inte när vi får flytta in ännu. Kanske till veckan elelr nästa helg hoppas jag? Men tror inte det blir denna helg iaf. Puss

Malin Viklund sa...

Jag tror jag skickade innan jag hade skrivit klart? :)
Blev avbryten..

Hoppas du blir bättre i din förkylning!! Ska bli roligt att få hälsa på dig nånting oxå :D

Kramar