torsdag 3 juni 2010

Helgens

Blev inte riktigt som jag hade tänkt i helgen. Det kom inte upp någon fiberoptik på lördag. Älsklingen klev upp ganska tidigt och var in till hudik för att snygga till frillan. Det var på tiden! Han gjorde lite ärenden och med sig hem hit hade han FREDDISCH! Grabbarna var ivrig på att få upp det nya utebadet. Så de städade o donade på altandelen där vi nu har badet. Vi provade även att borra för fiberoptiken. Men borren var för liten i båda maskinerna. Knasigt?! Måste man alltså ha en speciell för en sån liten borr? :/ Svärfar o Karina kom hit oxå. Vi fikade och fick hjälp att sätta upp utebadet. Hämtade även gräsklipparn hos mamma o pappa för att klippa gräset :P Började lite smått. Vi grillade kyckling,friterade strips, tre peppar bea och en god sallad med feta ost. Jag,Älsklingen o freddisch. Sen kom även Jocke. Vi fyllde upp badet med varmvatten direkt, eftersom vi ville hinna bada haha :P Tog ett tag och sen blev det BAD! Tror vi badade i 3 timmar?! eller mer? Blev några varv runt huset oxå, hihi! Lite rosévin gick ner för min del oxå. Gott! Chillouts rosevin. Blev duschen för alla o lite guitarr hero. Sedan drog vi iväg till Bergsjö. Sämsta crousingen ever i Bergsjö?! Träffade en del roliga folk ialf och sedan åkte vi vidare till hudik. Lämnade av Freddisch och sedan på Statoil där det blev en cola och korv i hotdogbröd :) Gott! Väl hemma deckade vi, jag älsk och jocke, som sov över här. Söndag och dags för morsdag! Vi käkade hemma hos mamma runt 13-tiden. Båda bröderna med respektive, jag, älsk och lilla MEJA. Var gott och trevligt! Mamma fick en huvudmassage-grejj. Sen iväg till stamnäs och svärmor. Där blev det grillat. Jag och Martina ala grillmästare! Behöver jag säga att grillningen blev grym?! Vi käkade, hundarna hade inte ihjäl varandra och vi hade trevligt. Blev grillad banan med choklad till efterrätt. Även lite kladdkaka. Dagen blev alltså en massa mat! Och trevligt sällskap! I like it! Sen blev det hem o glo på säsongens sista GossipGirl. Buhu! Älsklingen klippte färdigt gräsmattan. Det var helgens!

Inga kommentarer: