söndag 10 oktober 2010

trött....

På lördan klev vi upp ganska tidigt, gjorde oss iordning o Vickis kom hit(A´s lillasyster). Tog med oss frukost i bilen och så brassade vi iväg upp till Sundsvall. Hundutställningen stod först på listan. Var sjukt stort alltså! Hur många ringar som helst och hur många hundar och olika raser som helst. I was in heaven! Hade lätt kunnat varit där hela dagen!! Men vi var där ca 3 timmar och sedan drog vi vidare. Då blev det lite käk, sen K-rauta, Boom(trodde de bara hade butik inne på cupolen, men hittade ju ett STORT BOOM hus mittemot K-rauta, 2 vånings!!!) o sen blev det Birsta City. Där träffade vi Nicke o Martina. Andreas shoppade ett par skitsnygga jeans och en tjocktröja. Själv shoppade jag en träningsbh, hade ju 40% på sånna för medlemar på Change! Så jag passade på då :) Hittade en ny favorit parfym. SJP, de blir min nästa parfym! Kikade runt lite, hörde lev. tid på iphones och sånt. Sen blev det käk på Max i Sundsvall på kvällen innan vi drog hem. Blev givetvis en tjejbil och en killbil hem ;) Vi tjejer tänker lixom lika ;) Väl hemma degade vi runt, spelade lite mariokart o sen kollade vi på film. Wild Hogs. Sen kikade vi lite på Gone in 60seconds i sovrummet, men var så trött så vi somna efter halva :P Söndag och jag ville ville ville verkligen upp till sundsvall på utsällningen. Då det denna dag var chihuahuas,mops, chines crested, tibetansk spaniel för att nämna några av mina favoritraser som jag ville se! Men ville ändå inte åka själv å ingen ville följa med :( Och ganska trött var jag oxå, så det spelade ju in lite grann det oxå! PLus mycket mycket att göra idag! Vi käkade iaf frukost, sen åkte vi till mamam o pappa, för A skulle hjälpa till att lyfta in deras värmepump(luft-vatten) så vi blev där ett tag o donade. Jag o Broder möblerade om v-rummet lite, fikade, var till gnarp en sväng med mamma, käkade middag,andra broder kom oxå dit. Sen åkte jag hem o började städa. Torkade ALLA köksluckor, hur jobbigt som helst tycker jag...speciellt de på köksön, där vi har 80´s skåp med 3 lådor på varje lixom. Torkade kyl/frys,ugn,kaffemaskin(rostfri-rengöring) strök gardiner till köket och till tvättstugan, samt lade upp de båda så de blev lite kortare :P Blev en paus för att se Gossipgirl premiären. Sen har vi donat mer. Men en hel del kvar att göra imorn ändå. Ska dammtorka överallt och alla saker, plocka undan crap, dammsuga,skura o tända lite ljus. Men de ska jag väl hinna med hoppas jag. Städa badrummena oxå givetvis o diska. Skulle ha gjort lite mer av städningen idag men blev inte att tiden räckte till... Nu är jag för trött o ska hoppa in i duschen o sen blir de sängen. Later!

Inga kommentarer: