tisdag 9 november 2010

My handy-man!

Ska göra ett skrytinlägg om min händiga karl! Han kan verkligen fixa allt. Eller nästintill allt! Han har totalrenoverat vårat hus. Ny el, elutag,lysknappar och ja you name it. Spottar överallt, stjärnhimmel i badrum o sovrum. Skjutdörrsgarderober, GOLVVÄRME, badrum,golv, helt nytt kök, tapeter, tvättstuga, ja allt. Och allt har han gjort själv! Klart att vi har haft lite hjälp för att de ska gå fortare o så. Grävt ner en stor pool med solfångare. Nu har vi även ny värme, jordvärme! Kopplade in den klart i onsdags!! Jordvärme ger samma effekt som bergvärme och man använder samma värmepump. Men ist för att borra ett hål i marken, gräver man ner långa slingor i backen på ca 1 meters djup. Vi har inte världens finaste tomt nu direkt, men det går ju att fixa till våren ;) Värmen funkar kanon hittills och jag är så nöjd att slippa skit pellets! Blä! Vi var så less på pellets att vi har kört på elpatron ist ;) Nu har vi 25 grader inne igen och asvarma golv, LIKE LIKE LIKE IT ALOT! Älskar våra varma golv. Har även gjort om plattläggningen på framsidan, höjt dem å de blev skitbra. Ja, är så mkt vi har gjort och Älsklingen är så duktig. Nu har jag dock satt stopp för fler/nya projekt. Nu vill jag att han tar det LUGNT, ANDAS och att vi får tid tillsammans!! Nu är lixom allt gjort.. eller allt "viktigt" lixom! Har ju varit en väldigt stressad tid här nu, dels hemma men sen är det massa annat och massa andra som behöver hjälp hit o dit. Nu får de vara nog ett tag, nu får min händiga karl ta semester! Hoppas han kan sitta still bara... Är inte hans starkaste sida om man säger så :P Måste göra nåt hela tiden han ;) Ja och Monci älskar ju sin husse! Och vill ha massa massa tid med honom. Idag kom han hem med SATC2 filmen, ska se den imorn, jag o monchi :) Blev ingen tid till det idag och när jag är lite småsjuk så var jag värd en filmda imorn ;) Nu ska jag krypa ner i en varm säng med världens händigaste karl! <3

Inga kommentarer: