onsdag 23 mars 2011

Rökt skinka?

Har suttit å läst lite om järntabletter. Har blivit sjukligt trött igen, vet inte om jag håller på å bli sjuk eller om jag behöver järntillskott? Är typ som i början av grav, då man var sjukt trött! Jobbigt. Ska höra med BM vad hon säger, är ju några veckor kvar tills jag ska dit o har inte lust att vara trött i några veckor :P Så får bli en pling eller mail kanske. Men iaf så kom jag in på lite andra trådar, å läste på många ställen att man INTE ska äta rökt skinka? Jag vet ju att man inte ska äta kött som är rått/blodigt(typ oxfilé),kall korv osv. Men rökt skinka har då jag ätit! Kanske ska höra med BM om det oxå! Var dock några veckor sedan jag åt skinka nu, men annars har jag ju gjort det nästan varje dag på macka! Hm.

3 kommentarer:

LinnaLi sa...

Ät rökt skinka du! Bara den inte är gammal så :P

Jag har ätit både rökt och gravad lax också, bara det är ok datum så är det inte någon fara. Tänk såhär att folk förr åt det mesta och vi lever än allihopa va ;P

/Linda

Maria W sa...

Läser man blir man inte klok,är såå mycket man inte ska äta.
Jag tror det handlar lite om hur mycket man äter av allt oxå,någon skiva på smörgås är nog inte farligt,sedan viktigast är nog som föregående skrev,bäst före datumet!det tror jag är jätte viktigt.
Kram

kattis sa...

jag äter fan allt jag, har inte brytt mig om de alls ja =) orka. Finns så mkt regler och bestämmelser.