onsdag 23 mars 2011

Vagn!

Vi började kolla på vagn ganska tidigt. Visste att jag inte skulle kunna bestämma vilken vagn jag ska ha, därav började vi tidigt ;) Men, så var det ju sjukt lång leveranstid! 15-16 veckor på vissa. Sjukt ju.
Iaf i början var vi inne på en Brio Sing.
Men pga teleskophandtaget så blev den på tok för hög på mig, även på lägsta och så är de ingen dämpning i den, å de vill vi ha.
Så vi ska ha knäledschassi!
Blev alltså inte en denna, brio sing.
Sen har vi velat fram o tillbaka. Vi har två favoriter. Ena dagen har vi bestämt oss för en, andra dagen för den andra!
Vi vill båda ha en med svivelhjul egentligen och har alltid viljat haft. Ett lätt å smidig vagn då jag inte är så stor ;) haha!
Men så vet jag att vilken vagn man än väljer som har svivelhjul, så kommer den inte funka kanon på vintern. Därav att vi har funderat på en lite klumpigare med 4 fasta hjul! Svårt!!
Brio Go liggdel
Denna är kanidaten med svivelhjul. Lätt,bra dämpning,fälls ihop lätt,man klickar lätt om mellan liggdel,sittdel(framåt eller bakåt)o babyskydd vilket är väldigt praktiskt! Sittdelen har fullt liggläge o är inte så där skålad som vissa är.
Handtaget är skitskönt då man håller åt sidan lixom, så man inte belastar handlederna lika som en vanlig vagn.
Jag tror vi skulle vara supernöjda med denna, förutom på vintern o om vi ska iväg till skogen ;)
Brio Go sittdel
Brio Go Carrier(babyskydd) Vet att man ska utgå ifrån vad man gör, vad man ska använda vagnen till, var man bor osv. Men vi är verkligen överallt o ingenstans haha.
Är ganska inne på att de blir en sån, då vi hittat en butik som säljer alla delar(chassi,liggdel,sittdel,babyskydd och iso-fix bas) för ett kanonpris! Den är ganska dyr annars, 10 500 tror jag för bara sittdel? eller om de e både sitt o ligg :p
Den enda vagnen med 4 fasta hjul jag skulle kunna tänka mig, är en Emmaljunga Citycross. Snygg,lätt att fälla ihop, blir ganska liten(men större än go),väger lite mer än go men ändå lite för å vara en rejäl vagn. Blir lite klumpig om man jämnför med en go, men ändå den smidigaste 4fasta hjul vagnen!
Så vi funderar på att köpa en Brio Go med alla delar. Och köpa en Citycross till vintern, med bara sittdel. Men jag vet inte! bekanta kommer väl skrika rätt ut :P Men de e så det känns iaf! Å så kan man sälja en om man skulle känna för det.
Jag har ju vagn-tokiga Malin på min sida, om att ha många vagnar ialf ;) haha! Hon är nog inne på sin 14e eller nå sånt ;)
Men kan tänka oss att köpa en beg. citycross om den e ganska ny o fin!
Så om du har någon du ska sälja nu, eller innan vintern så kan du ju hojta till! Spelar lixom ingen roll om vi köper den nu eller senare, bara innan vintern :)
En jeansblack skulle jag kunna tänka mig. Ska tjata på Malin varje dag innan vintern, så kanske vi får köpa hennes ;)
Eller en PP Red skulle jag vilja ha! Snygg!
Blir väl en ny om de inte är någon som hojtar. Har tittat lite på blocket, men där säljs bara gamla tycker jag.
Vill ha en ganska ny och en snygg färg ;) Ja får se hur vi gör. Har som sagt inte bestämt oss än.
Blir antingen bara en citycross, eller båda!
Men karln vill ju ha Brio Go, så vet att han kommer köpa en sån ändå! :P

2 kommentarer:

kattis sa...

men gud, dagens ilandsproblem ang vagnar :P kommer nog aldrig förstå varför man ska ha nya vagnar. Finns skitfina bra vagnar för inte många kronor. =) haha, men jag kommer köpa en på blocket eller köpa från bekant. Tror inte bäbbe bryr vart han ligger :P

vet inte vad 3d ul är för nått, men känner inte att de är nått för mig. Som sagt så ska vi dit igen, men spela roll vad som dyker upp liksom =)

jag njuter av vädret när de är bra och de är underbart =)

Malin F sa...

Hahaha vad du är rolig vännen! <3 ;)