tisdag 14 juni 2011

update slut.

Lördag o solen var på studenternas sida även denna dag! Så glad att studenterna äntligen fick en sån helg som jag fick när jag tog studenten. Vi hade sjukt varmt både på studentdagen och balen! Så underbart.
Jag solade en stund på dagen o A klippte gräsmattan o donade lite.
Duschade, fick främmande av svärfar o sen åkte vi mot stan igen.
Träffade lite folk så blev att vi prata ett tag, sen träffade vi på bror o meja, gurra o lollo. Sen kikade vi lite i parken, men va ju sjukt mkt folk såklart. Såg Martina iaf :)


 Anton träffade vi nere på Manis, där dom satt o svalkade sig med en varsin öl :)
Vi orkade inte titta på intåget utan gick på hot chili o käkade istället. Jag,A,Monchi,Bror o Meja. Satt ute där. Skönt.
Sen gick vi till texas där vi träffade hasse,marina,jocke o vickis. Pratade ett tag med dom o så kom det massa folk hela tiden så vi stog där å pratade hur länge som helst. Skoj faktiskt :)

Vi skjutsade hem hasse o marina, hämtade upp gurra o lollo. Lämnade av jocke på stan o sen åkte vi till idenor i kikade. Sen till maln.

På maln vid halv 10 på kvällen kanske? Var mkt folk där! Ganska coolt att man kan gå ut hur långt som helst i vattnet där på ett ställe tycker jag. Tittar man på bilden noga så ser man att till o med lilla Monchi når till. Jag,A,Vickis, Gurra,Lollo o Monchi. Gick en sväng på stranden o så. Sen lämnade vi gurra o lollo vid pulkan, hämtade upp dom igen vid karamellfabriken. Till njutånger en sväng, sen till stamnäs å lämnade Vickis. Sen var gurra o lollo med hem hit. Gick isäng när vi kom hem.
 Söndag frukostfika ute. Sen kom Anton o en kompis hit. Efter mkt tjat från A fick han med sig alla att åka båt nere vid sjön.
Grabbarna åkte båt o vi tjejer solade lite. Gurra skulle ha våtdräckt haha!

Efter badet/båtturen åkte dom alla hem. Blev en dusch o sen kom mamma,pappa o hundarna förbi. De lekte o vi snackade lite.
Sen en snabbis på affärn, blev bacon/ostkorv o potatissallad till middag då ingen orkade laga nåt :P
Var sjukt varmt på förmiddagen typ närmare 30 grader o på någon timme sjunk det till 15 grader! Helt sjukt. Storm blev det oxå.
Så vi placerade oss i soffan o kollade på en film.





Måndag blev en bakdag. Regnet öste ner, vilken var tur annars vill man ju inte vara inne o dona!

Blev bregottkakor,kolakakor(sirapskakor) o chokladbollar. A var iväg på sitt så jag o monchi bakade på, käkade potatisbullar till middag, duschade o sen kikade vi på en film på tv 11. The Ex. Bra tyckte jag :) Gillar ju romantiska komedier jag! Så passade på när A inte var hemma, han gillar inte sånt trams... :P
Fick sjukt ont i nedre delen av ryggen igår. trodde jag skulle grina. Så dax att inse att man inte kan göra lika mkt längre!

Idag är det bak o städdag på schemat.
Imorn är det föräldrautbildning del 3 o efter det ska vi till BM, spännande!
Så det blir till att käka nåt i stan imorn. O sen ska jag baka marängtårtbottnar på kvällen så de får stå över natten.

Inga kommentarer: