fredag 22 juli 2011

Kläder?

Alla kläder är ju tvättade nu.
Så sitter å kollar igenom vad vi har.
Vi har inte alls mkt kläder. Tycker de e svårt å veta vad man ska köpa.
Har ganska många bodysar i 50. Å några i 56. Har pyjamasar i både 50 å 56.
Men har kasst med byxor märkte jag!!
Måste köpa nåt par.
Har en tjocktröja i 50 å en i 56.
Har ju iofs lite gamla kläder som vi fått, som jag inte räknat med. Men det är i nödfall saker det mesta :p
mössor har vi oxå några stycken.

Men nu till saken!
Vad bör man köpa på sig för kläder??
Räcker de med body+byxa+Mössa på?
Som de är nu är det ju ändå ganska kallt vissa dagar o på kvällarna med.
Har några tunna strumpor.
Ska man skaffa sånna gulliga små tofflor?
Å bör man skaffa någon gullig tunn overall?

Jag tycker de e skitsvårt.
Å sen de vi har handlat är inte direkt färdiga outfits, så inget passar ju ihop haha. Nädå riktigt så illa är det väl inte. Men nästan.

Måste på stan, snarast. Medans jag kan o orkar!

Synd att det ska vara så krångligt just nu bara. Jaja.

1 kommentar:

LinnaLi sa...

Om man säger såhär. Köp inte så mycket i femtio femtiosex, det går på en snörkvart så har bebis vuxit ur det. Bättre att ha för stort! Mössa är typ överskattat, hade inte så stor användning för det. Tofflor tror jag inte du behöver, räcker med sockar. Overall, nja, inte förrän i september behövs något tjockare om ens då... Byxor kan man vika upp, så bättre köpa lite större. Blöjan tar stor plats :P


Ha en skön helg!

Linda