torsdag 29 september 2011

Stan

Idag har Max varit vaken hela dagen typ.
Sen klockan halv 7.
Försökte sova mer, då jag var helt död. Men de tyckte inte han. Så vi var vaken å vid 11 provade vi sova igen. Men de blev 10 minuter ungefär.
Kan säga att jag är riktigt trött idag. Har grus i ögonen.

Sen på em åkte vi med mamma o pappa in till stan.
Å bilen brukar han ju somna direkt.
Men inte.
Han somna när vi kom fram till stan. Då var vi in på dollars å då sov han.
Men!
Sen när vi kom ner på stan å ska flytta över i vagn så vaknar han ju jämt å blir grinig.
Har varit så vaje gång jag varit på stan nu.
Så störigt.
För om man lägger han i vagnen hemma o går ut o går så sover han ju.
Men just när man flyttar över han så han vaknar då gnäller han hela stadsturen!

Matade på fyren å ändå somna han inte om efter det.
Sen gick vi på hot chili för å äta å då skulle han minsann sitta i knä å titta.
Fattar inte hur han orkat varit vaken från halv 7 tills nu o ca 20 minuters sömn utspritt i typ 5 minuters perioder.

Var in på maxi nyss å då var han minsann oxå vaken.
Hur gör man med byte mellan bilstol-vagn? Är väl bara att han är lättväkt antar jag.
Å så blir han väl störd i sömnen o övertrött när han vaknar.

Nu är vi på väg hem o han har somnat i bilen iaf.
Ska försöka göra kväll tidigt ikväll.
Men han ska ju äta o byta blöja o sen jämra sig ett tag innan han somnar så innan 22 är det väl intr kväll iaf :p

Jag o Martina ska trotsa gnällyo o åka upp till birsta imorn.
Har hur mkt som helst ja behöver shoppa, så jag hoppas han vill sköta sig imorn!

Inga kommentarer: