onsdag 21 december 2011

Shopping

Jag och Max åkte som sagt in till stan idag.
Elgiganten blev det först. Sen träffade vi A en snabbis och monchi fick vara med honom.
Sen parkerade vi på stan. Kikade runt lite.
Köpte presenter till Nicke.
Max hittade en body på hm å jag köpte schampo och balsam där.
Vi fikade med M och barnen en sväng. Sen blev det Lindex o där hittade Max en body och brallor på rea.
Så nu har han några fler bodysar. Han hade nämligen bara 3 st han kunde ha nu och 2 one piece. Kändes minst sagt för lite!!
Och så bolaget där det blev både presenter o lite till oss själv.
Sen mötte vi upp svärmor och packade in oss i bilen.
Vidare till Mcd där vi mötte upp A och vi käkade middag.
Sen hämtade A upp vicki och vi åkte på Nilssons el.
Vidare på kalas hos Nicke o Martina. Där var det minst sagt fullt hus. Massvis med folk, hundar o bäbisar. Var sjukt varmt ;)
Blev där ganska länge.
Sen hade jag med mig 2 limpor och en påse annat mjukt bröd till fåglarna, så stannade å matade dom.
Shit vad hungrig dom var. Pickade på fötterna och benen och åt ur handen.

Sen på Ica för shopping precis innan stängning och sen hem.
På Ica köpte vi alla got2be saker. Jag brukar köpa den där pastan till A för 80 kr på stan. På Ica kostade den visst 51 ;) men just nu kostade ALLA saker 32 kr!! Så de två sakerna jag köpte kostade oxå egentligen 51 kr där å nu bara 32. Billigt!!

Shoppade lite på Apoteket oxå. En ansiktskräm jag brukar använda på natten, å så var det demo dag för burts bees, så köpte en faceskrub, läppbalsam och fick en läppbalsam gratis :).
Köpte även en loreal läppglans på hm!
Och en julklapp köpte jag till monchi igår. Som om hon inte har nog med leksaker. Hon har sjukt mycket grejjer den hunden och hon skulle lätt kunna fylla ett eget rum ;) hihi
Men klart hon ska ha julklappar!!

Imorn kommer faster vicki hit. Vi ska baka, fixa inför jul, laga mat och mysa :)

Nä sängen nu då!

1 kommentar:

Mia sa...

Kul att shoppa! :)

Det där med vinstskatt kommer på nästa deklaration. Tror att mäklaren hjälper oss med det. Vi har lagt undan pengar på ett ungefär vad det kommer att bli. Tråkigt att betala in skatt men ännu tråkigare om vi inte hade gjort någon vinst på lägenheten. Man vet ju aldrig när det är "rätt läge" att sälja eller om man gjort bra investeringar.

Jonas jobbar på Pentab i stan. Vad heter din bror? Var jobbar han?