söndag 3 april 2011

Inte som man tänkt sig...

Ja denna dag blev ju inte som jag tänkt mig. Ingen sovmorron, ingen slapp-dag o vilodag. Somnade inte förrens vid 03.00 inatt, så bara det var ju katastrof, då jag hade behövt sovit typ vid 18.00 egentligen :p Strax efter 09.00 imorse, ringde mamma o fråga om jag skulle med till mormor, som är väldigt dålig. Så jag hoppade upp ur sängen å slängde på mig lite kläder. Blev upphämtad av Morbror Börje, Birgitta(som åkte från essvik) o mamma. När vi kom fram var även Moster Bitte,Smen,Broder,Jenny,Meja o kusinerna Erik o Ellen där. Sen kom även andra brodern,Marina,Stina o Kusin Sara. Var alltså fullt ös där. Meja höll låda å snackade hela tiden o visade stolt upp att hon kan gå själv nu :) Vi var där ganska länge. Sen åkte jag,mamma o bror iväg en sväng för å köpa lite presenter o så köpte vi lunch på Mcd. Var hos mormor ett tag till, sen åkte jag med bror,jeppe,anton o meja till harmånger för att fira pappa. Blev kalas lite senare än planerat då. Blev även fullt hus där med mamma,pappa,jag,Andreas,Bror Matte,Bror Patrik,Syster Camilla,Bror Micke,Anna,Emil Jenny,Marina, Anton,Gurkan,Lollo å småttingarna Sol(11 månader)Meja(fyller 1år om ca 2 v) och Stina(4månader). Behöver jag säga att det var full rulle? :P Käkade,fikade,busade o snackade en massa! Efter kalaset(vid 6 tiden) åkte vi vidare till stamnäs, för att A skulle hjälpa sin mormor o morfar lite. Vi fikade även där(mkt äta o fika idag),pratade o kollade Ul-bilderna som vi glömt tagit med dit förr. Diskuterade lite namn å så :p haha. Stannade till hos A´s mamma o Vickis. Monchi träffade kattungarna, de drog fram epan för å ställa den i nya carporten(Vickis som fick styra epan, duktig hon!) så vi donade lite där å sen hem. Blev lite kvällsfika till bigbrother o nu blir det sängen. Behöver jag säga att jag är HELT slut?!? Är så sjukt trött. Hoppas jag kan sova bra inatt nu då bara.... Mormor är riktigt dålig nu, så vi sitter vak. Åker med mamma in imorn o träffar mormor igen. Nattis!

2 kommentarer:

kattis sa...

jaha, jag har oxå ont i min svank!! Berätta vart man köper sån, sån vill jag ha!! =)
jaa de e jätte långt till man ska till bm igen..den 18 april ska vi dit, har en tjej som heter Maria Lunden =)

kattis sa...

jaa hon är kanonbra, riktigt bra faktist, träffat henne några gånger eftersom jag va där så tidigt och mamma har en sjukdom som gör att jag fått haft mer kontakt med henne. jasså, börjar du redan bli trött eller?? Ursch, jag vill inte äta sånt, hört att man blir ännu sämre i magen av dom...