onsdag 2 september 2009

By by August

Tack för alla era tips! Att ta ut staven, blev det värsta tänkbara senariot typ. Det var ju skitvarmt och kvavt igår, men jag tänkte att detta skulle gå fort. När jag kom dit fick jag berömm, jag hade satt bedövningsplåstret precis där det skulle och allt såg jättebra ut. Hon skar upp exakt där staven tittade upp. Men sen tittade den upp lite varstans och hålet var ju kvar på samma ställe lixom. Den var väldigt långt in min stav, motför vad de brukar vara. De frågade var jag hade satt in den och var glad över att de inte var någon av dem som hade gjort det. Då berättade jag att när jag satte in den för 3 år sedan, så sa hon som gjorde det" Oj, den råkade komma för långt in" - "jaha, vad betyder det då undra jag?" -" Det är nog ingen fara, men det kommer kanske bli problem och göra mer ont när du ska ta ut den" De grävde låååångt lååångt in i armen, kändes som om jag skulle dö. De höll på så i 30 minuter, men det gick inte. De brukar göra detta ensam, väldigt fort, men nu fick de hämta fler folk som kunde hjälpa till. De grävde lite till och de tyckte synd om mig. Men vad skulle de göra? De tröck på från alla håll för att få fram den, men de gick inte att hitta den eftersom den var för långt bort. Till slut fick jag även en bedövningsspruta, tack o lov. Hade inte orkar länge till med den där smärtan! Tur att man har hög smärtgräns säger då jag, och lika sa de som gjorde det. Då fick de till slut skära lite mer och skära upp vävnaden ganska mkt så de kunde hitta den där rackaren. Dock kändes det inget då, så jag var super nöjd då den var ute! Tappade ganska mkt blod och det såg ut som en stor operation sa de:P Var lite yr och vimsig efteråt. Fick ganska mkt plåster o bandage och så. Fick ett nytt recept, hon tyckte jag skulle prova Yasmin. Så det ska jag prova nu. Det hela togialf lite över 1 timme!!! Som skulle ta 10-15 minuter. Gick en prommis med stackars Lillan, som suttit i bilen med såklart alla rutor öppen så hon fick luft. Vi gick runt borgarparken, sen blev det ett besök på apoteket därefter åkte vi hem. Väl hemma blev det tunnbrödrulle med älsklingen :) Sen åkte han in till Hudik. Jag och Lillan hade myskväll och tittade på tv o film:) Fick riktigt ont i armen när bedövningen släppte. Känndes som om de var där o grävde längst in i armen. Usch. tog en ipren så det blir lite bättre alf och jag kunde somna. Har ganska så ont i dag med.. kan inte lyfta armen och så riktigt... Och den värker hela tiden.. Aldrig mera stav för min del:P Men som sagt hade de aldrig varit med om liknande och det brukar inte vara en sån där jobbig procedur, jaghade bara otur antar jag:P Nu ska jag titta igenom receptet på middagen som blir idag. Blir köttfärslimpa och klyftpotatis,lök o morötter i ugnen, aldrig gjort just denna innan så det ska bli spännande:) Nu har vi även lämnat Augusti bakom oss, och gett oss in i en riktig höstmånad, september. Marknad o mys till helgen:)

4 kommentarer:

louise, sa...

hejhej
det låter verkligen inte mysigt med p-stav.. usch förstod att det gjorde ont om dom höll på att gräva i armen ;s men det är ju skönt att det är över?
hur är det annars med dig då?
kramar

louise, sa...

allt är bra med mig, vet inte om jag ska gå med gustav nå på marknaden, han vill inte gå ens.. på fredag ska jag vara med sandra & johanna sen så på lördagen ska jag vara med gustav, evt inte vad vi ska göra. men tror inte vi ska gå på marknaden, bara om han vill ;p .. men det skulle va kul om vi kunde gå tsm på marknan.
kram

madde sa...

fy fan för pstav haha

åh det var yasmin jag gick upp 20 kg på -.- nu äre nog inte lika för alla men de var inge nice, jag hoppas att du slipper det :)

madde sa...

sv: ja hoppas som sagt du slipper mer uppgång av de där :P jag hatar ppiller haha, just nu äter jag inga alls och de funkar lika bra det :) hehe!

jo de e bra med mig sj då? =) ska du på marknaden i helgen? :)