söndag 22 november 2009

Nöjd vs missnöjd

Snacka om att jag blev NÖJD då REZA åkte ur idol. Fattar inte hur hon kan ha varit kvar så här länge. Jag tycker hon sjunger kasst. Visst har hon en bra röst, men allt annat är ju kasst. Nä jag gillar inte henne. Nu har jag dock problem då jag gillar Erik,Tove, Calle och Mariette. Hm! Tycker alla de är skitbra och jag skulle vilja ha en skiva med alla! :) Förra året när jag plockade ner julgardinerna, så slängdes ju de i tvätten och blev tvättad. Nu när jag tog fram dem igår, mina fina julgardiner som jag längtat såååå efter så inser jag att det är kört. Gardinerna vi hade i köket o vardagsrummet var svarta i grunden, och det svarta var numera grått och det var ljusgråa ränder överallt. Hm! Jag som skulle upp med julgardinerna blev ju såklart besviken o lessen. Så vi drog iväg in till hudik en snabbis. På Kjelles köpte vi vita julgardiner med tomtar/pingviner på. På Dollars blev det gardiner till vardagsrummet. Svarta med tomtar på med stora vita skägg o röda luvor. Så jag fick upp mina gardiner till slut ändå igår:p När vi kom hem hade vi främmande, vi fikade, snackade o hade det trevligt! Fick förslag om att prova baka en Key lime pie. Så det ska jag göra! Dock här i Sverige används ofta vanlig pressad lime. Men man ska använda "key lime" egentligen och de verkar svårt att få tag på i sverige? Hittade en sida på internet som sålde key lime juice men det blev så dyr frakt. Så ska fundera lite hur de blir. Någon som vet var man kan hitta sån förresten? På kvällen monterade vi ihop barstolarna och donade med kakel i köket. Sen blev det en film och sängen. Idag har jag satt upp julgardiner i sovrummet, blev nya dit med. Vita med svarta granar som har röda julkulor. Satt upp julstjärnor och sånt pyssel. Mysigt. Är inte riktigt klar än, ska fortsätta nu strax. Tog en kopp kaffe nu i pausen ;) haha! A har donat lite med belysningen ute, samt donat med Luft-vatten värmepumpen. Ikväll är det tv-kväll. Ska bli mysigt med julstämning :) Yihoooo! Nä nu ska jag fortsätta! Just ja, blev ingen bio(2012) för oss igår, hade så mkt att göra o vi var så trött :P Får bli en annan gång... Bye!

1 kommentar:

Madde sa...

sv: ja vad skönt :) jag ska pynta imorgon hehe. Problemet blir att hitta gardiner till tvrummet HAHA.. blir till att shoppa i guess....

ja angående idol så är de 4 bra men jag hejar på Erik. Tror han och Tove är i finalen hehe